Читання 10 липня

Читання дня

Євангеліє

Іісус, сповнений Духа Святого, повернувся від Іордану і поведений був Духом у пустиню.

Там сорок днів Він був спокушуваний дияволом і нічого не їв у ці дні і по їх закінченні наостанку зголоднів.

І сказав Йому диявол: якщо Ти Син Божий, то звели каменю цьому, щоб став хлібом.

Іісус відповів йому: написано, що не хлібом єдиним житиме людина, а всяким словом Божим (Втор. 8,3).

І, вивівши Його на високу гору, диявол показав Йому всі царства світу в одну мить, і сказав Йому диявол: Тобі дам  владу над усіма цими царствами і славу їхню, бо вона мені передана, і я кому схочу, даю її; отже, якщо Ти поклонишся мені, то все буде Твоє.

Іісус сказав йому у відповідь: відійди від Мене, сатана; написано: Господу Богу твоєму поклоняйся і Йому єдиному служи (Втор. 6,13).

І повів Його до Ієрусалима, і поставив Його на крилі храму, і сказав Йому: якщо Ти Син Божий, кинься звідси вниз,

бо написано: Ангелам Своїм заповість про Тебе зберегти Тебе;

і на руках понесуть Тебе, щоб не спіткнувся об камінь ногою Твоєю (Пс. 90,11).

Іісус відповів йому: сказано: не спокушай Господа Бога твого (Втор. 6,16).

І, закінчивши всі спокушування, диявол відійшов від Нього до часу.

І повернувся Іісус в силі духу до Галілеї; і рознеслася чутка про Нього по всьому краю.

Він учив у синагогах їхніх, і всі Його прославляли.

І прийшов у Назарет, де був вихований, і увійшов, за звичаєм Своїм, в день суботній у синагогу, і встав читати.

Йому подали книгу пророка Ісаії; і Він, розкривши книгу, знайшов місце, де було написано:

Дух Господній на Мені; бо Він помазав Мене благовістити убогим, і послав Мене зціляти розбитих серцем, проповідувати полоненим визволення, сліпим прозріння, відпустити змучених на волю,

проповідувати літо Господнє сприятливе (Іс. 61,1–2).

І, згорнувши книгу і віддавши служителю, сів, і очі всіх в синагозі були звернені до Нього.

І Він почав говорити їм: нині справдилося писання, яке ви слухали.

І всі засвідчили Йому це, і дивувалися словам благодаті, що виходили з уст Його, і говорили: чи ж не Йосифів це син?

Він сказав їм: звичайно, ви скажете Мені приказку: лікарю, зціли Самого Себе, зроби і тут, на Твоїй батьківщині, те, що, ми чули, було в Капернаумі.

І сказав: істинно кажу вам: ніякого пророка не приймають на батьківщині своїй.

Поправді кажу вам: багато вдів було в Ізраїлі за днів Іллі, коли небо замкнулося на три роки і шість місяців, так що настав великий голод по всій землі,

і до жодної з них не був посланий Ілля, а тільки до вдови в Сарепту Сидонську;

багато також було прокажених в Ізраїлі за пророка Єлисея, і жоден з них не очистився, крім Неємана сіріянина.

Почувши це, всі в синагозі наповнились гнівом і, вставши, вигнали Його геть з міста і повели на вершину гори, на якій було збудоване їхнє місто, щоб скинути Його;

Він же, пройшовши серед них, відійшов.

І прийшов у Капернаум, місто Галілейське, і навчав їх у дні суботні.

І дивувалися вченню Його, бо слово Його було з владою.

Був у синагозі чоловік, що мав духа нечистого, і він закричав гучним голосом:

облиш; що Тобі до нас, Іісусе Назарянине? Ти прийшов погубити нас; знаю Тебе, хто Ти, Святий Божий.

Іісус заборонив йому, сказавши: замовкни і вийди з нього. І біс, кинувши його посеред синагоги, вийшов з нього, анітрохи не пошкодивши йому.

І усіх охопив жах, і міркували між собою: що це значить, що Він з владою і силою наказує нечистим духам і вони виходять?

І розійшлася чутка про Нього по всіх місцях того краю.

Вийшовши з синагоги, Він увійшов у дім Симона; теща ж Симонова лежала в сильній гарячці; і благали Його за неї.

Підійшовши до неї, Він заборонив гарячці; і покинула її. Вона ж відразу встала і служила їм.

Коли ж заходило сонце, всі, хто мав хворих на різні недуги, приводили їх до Нього, і Він, покладаючи на кожного з них руки, зціляв їх.

Виходили також і біси з багатьох з криком і говорили: Ти Христос, Син Божий. А Він забороняв їм казати, що вони знають, що Він Христос.

А як настав день, Він, вийшовши з дому, пішов у безлюдне місце, а народ шукав Його і, прийшовши до Нього, затримував Його, щоб не йшов від них.

Він же сказав їм: і іншим містам Я повинен благовістити Царство Боже, бо на те Я посланий.

І проповідував у синагогах галілейських.

 

Євангеліє від Луки,
Глава  4

Апостол

Як сміє хто з вас, маючи справу з іншим, судитися у нечестивих, а не у святих?

Хіба не знаєте, що святі судитимуть світ? Якщо ж світ буде судимий вами, то невже недостойні ви судити маловажні справи?

Хіба не знаєте, що ми будемо судити ангелів, чи не тим більше справи житейські?

А ви, коли судитесь у житейських справах, поставляєте своїми суддями таких, які в церкві нічого не значать.

На сором вам кажу: невже нема серед вас ні одного розумного, який міг би розсудити справи між братами своїми?

Але брат з братом судиться, та ще й перед невірними.

І те вже зовсім принизливо для вас, що ви судитесь між собою. Чи не краще б вам залишатися скривдженими? чи не краще б вам терпіти нестатки?

Але ви самі кривдите і віднімаєте, та ще й у братів.

Чи не знаєте, що неправедні Царства Божого не успадкують? Не обманюйтесь: ні блудники, ні ідолослужителі, ні перелюбники, ні малакії, ні мужоложники, ні злодії, ні лихварі, ні п’яниці, ні лихословці, ні крадії – Царства Божого не успадкують.

І такими були деякі з вас; але обмилися, але освятилися, але виправдалися іменем Господа нашого Іісуса Христа і Духом Бога нашого.

Усе мені дозволено, та не все корисне; все мені дозволено, та ніщо не повинно володіти мною.

Їжа для черева, і черево для їжі; але Бог знищить і те і друге. Тіло ж не для блуду, а для Господа, і Господь для тіла.

Бог воскресив Господа, воскресить і нас силою Своєю.

Хіба не знаєте, що тіла ваші є члени Христові? Отож чи візьму члени Христові, щоб зробити їх членами блудниці? Зовсім ні!

Чи не знаєте, що той, хто з’єднується з блудницею, стає одним тілом з нею? бо сказано: двоє будуть одна плоть (Бут. 2,24).

А хто з’єднується з Господом, той є один дух з Господом.

Уникайте блудодіяння; всякий гріх, що його чинить людина, є поза тілом, а блудник проти власного тіла грішить.

Хіба не знаєте, що тіла ваші є храм Святого Духа, Котрий живе у вас і Якого ви маєте від Бога, і ви не свої?

Бо ви куплені дорогою ціною. Тому прославляйте Бога і в тілах ваших і в душах ваших, які є Божі.

 

Перше послання до корінфян святого апостола Павла,
Глава 6

Старий Заповіт

І промовив Господь до Мойсея в Синайській пустелі, в наметі свідчення, першого дня, другого місяця, другого року після їхнього виходу з Єгипетської землі, кажучи: Проведіть загальний перепис усієї громади ізраїльських синів за їхніми родами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, кожного чоловічої статі – по осібно, від двадцятилітніх і старше, хто входить до ізраїльських військових сил, порахуйте їх за їхніми військовими силами, – ти й Аарон порахуйте їх. І з вами будуть по одному від племені кожного володаря, – вони будуть згідно з родами по батьківській лінії. А це імена мужів, які будуть з вами: від Рувима – Елісур, син Седеура. Від Симеона – Саламіїл, син Сурісадая. Від Юди – Наассон, син Амінадава. Від Іссахара – Натанаїл, син Соґара. Від Завулона – Еліяв, син Хелона. Від синів Йосипа: від Єфрема, – Елісама, син Еміуда, а від Манасії – Ґамалиїл, син Фадасура. Від Веніамина – Авідан, син Ґадеоні. Від Дана – Ахієзер, син Амісадая. Від Асира – Фаґаїл, син Ехрана. Від Ґада – Елісаф, син Раґуїла. Від Нефталима – Ахіре, син Енана. Це – покликані з громади, керівники племен за їхніми родами по батьківській лінії; це – ізраїльські тисяцькі. І Мойсей та Аарон взяли цих мужів, названих по іменах, зібрали всю громаду першого дня, другого місяця року, і зробили перепис згідно з їхнім народженням, за своїми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, – від двадцятилітніх і старше, кожного чоловічої статі, по осібно, як і заповів Господь Мойсеєві. Тож вони пройшли перепис у Синайській пустелі. І були пораховані сини Рувима, первенця Ізраїля, за їхніми сім’ями, за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, по осібно, кожний чоловічої статі, від двадцятилітніх і старше, – всі, які здатні виступити з військовими силами. Їхній перепис з племені Рувима дав сорок шість тисяч п’ятсот. Порахували синів Симеона за їхніми сім’ями, за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, по осібно, кожного чоловічої статі, від двадцятилітніх і старше, всі, які здатні виступити з військовими силами. Їхній перепис з племені Симеона дав п’ятдесят дев’ять тисяч триста. Порахували синів Юди за їхніми сім’ями, за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, по осібно, кожного чоловічої статі, від двадцятилітніх і старше, всі, які здатні виступити з військовими силами. Їхній перепис з племені Юди дав сімдесят чотири тисячі шістсот. Порахували синів Іссахара за їхніми сім’ями, за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, по осібно, кожного чоловічої статі, від двадцятилітніх і старше, всі, які здатні виступити з військовими силами. Їхній перепис з племені Іссахара дав п’ятдесят чотири тисячі чотириста. Порахували синів Завулона за їхніми сім’ями, за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, по осібно, кожного чоловічої статі, від двадцятилітніх і старше, всі, які здатні виступити з військовими силами. Їхній перепис з племені Завулона дав п’ятдесят сім тисяч чотириста. Порахували синів Йосипа, а саме синів Єфрема, за їхніми сім’ями, за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, по осібно, кожного чоловічої статі, від двадцятилітніх і старше, всі, які здатні виступити з військовими силами. Їхній перепис з племені Єфрема дав сорок тисяч п’ятсот. Порахували і синів Манасії за їхніми сім’ями, за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, по осібно, кожного чоловічої статі, від двадцятилітніх і старше, всі, які здатні виступити з військовими силами. Їхній перепис з племені Манасії дав тридцять дві тисячі двісті. Порахували синів Веніамина за їхніми сім’ями, за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, по осібно, кожного чоловічої статі, від двадцятилітніх і старше, всі, які здатні виступити з військовими силами. Їхній перепис з племені Веніамина дав тридцять п’ять тисяч чотириста. Порахували синів Ґада за їхніми сім’ями, за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, по осібно, кожного чоловічої статі, від двадцятилітніх і старше, всі, які здатні виступити з військовими силами. Їхній перепис з племені Ґада дав сорок п’ять тисяч шістсот п’ятдесят. Порахували синів Дана за їхніми сім’ями, за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, по осібно, кожного чоловічої статі, від двадцятилітніх і старше, всі, які здатні виступити з військовими силами. Їхній перепис з племені Дана дав шістдесят дві тисячі сімсот. Порахували синів Асира за їхніми сім’ями, за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, по осібно, кожного чоловічої статі, від двадцятилітніх і старше, всі, які здатні виступити з військовими силами. Їхній перепис з племені Асира дав чотириста одна тисяча п’ятсот. Порахували синів Нефталима за їхніми сім’ями, за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, згідно з кількістю їхніх імен, по осібно, кожного чоловічої статі, від двадцятилітніх і старше, всі, які здатні виступити з військовими силами. Їхній перепис з племені Нефталима дав п’ятдесят три тисячі чотириста. Це перепис, що його провели Мойсей, Аарон і старійшини ізраїльські – дванадцять чоловіків. Було по одному чоловікові з кожного племені, згідно з їхніми родами по батьківській лінії. І весь перепис ізраїльських синів з їхніми військовими силами, – від двадцятилітніх і старше, кожного, хто здатний виступити строєм до бою в Ізраїлі, – складав шістсот три тисячі п’ятсот п’ятдесят чоловік. А левити з їхнім родом по батьківській лінії не були пораховані між ізраїльськими синами. І сказав Господь Мойсеєві, промовляючи: Дивись, щоб племені Левія не порахував, а їхнього числа не взяв до рахунку поміж ізраїльськими синами. Ти настановиш левитів над наметом свідчення, над усім його обладнанням, над усім, що є в ньому. Вони носитимуть намет і все його обладнання; вони здійснюватимуть служіння в ньому і довкола намету ставатимуть табором. І коли намет рушатиме в дорогу, то левити складатимуть його, а коли намет ставатиме з табором, то вони розкладатимуть його. А якщо сторонній підійде, щоб служити, – нехай помре! Ізраїльські сини ставатимуть табором таким чином: чоловік/ кожний за своїм порядком і чоловік/ кожний за своїм старшинством, разом зі своїми військовими силами. А Левити нехай отаборяться навпроти, довкола намету свідчення, – і не буде гріха між ізраїльськими синами. Левити особисто будуть наглядати за наметом свідчення. Тож ізраїльські сини все вчинили так, як Господь заповів Мойсеєві та Ааронові, – так вони і зробили.

 

Четверта книга Мойсея Числа,
Глава 1

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії