Читання 24 січня

Читання дня

Євангеліє

Це сказав Я вам, щоб ви не спокусилися.

Виженуть вас із синагог; прийде навіть час, коли всякий, хто вбиватиме вас, буде думати, що тим він служить Богові.       

Так будуть робити, бо не пізнали ні Отця, ні Мене.

Але Я сказав вам це для того, щоб ви, як прийде той час, згадали, що Я казав вам про те; не говорив вам цього спочатку, тому що був з вами.

А тепер іду до Того, Хто послав Мене , і ніхто з вас не питає Мене: куди йдеш?

Але від того, що Я сказав вам це, печаллю наповнилося серце ваше.

Але Я істину кажу вам: краще для вас, щоб Я пішов, бо, як Я не піду, Утішитель не прийде до вас; а як піду, то пошлю Його до вас,

і коли Він прийде, викриє світ про гріх і про правду, і про суд:

про гріх, що не вірують в Мене;

про правду, що Я йду до Отця Мого, і вже не побачите Мене;

а про суд, що князь світу цього осуджений.

Ще багато маю сказати вам, але ви тепер не можете вмістити.

Коли ж прийде Він, Дух істини, то наставить вас на всяку істину; бо не від Себе говоритиме, а буде говорити те, що почує, і майбутнє звістить вам.

Він прославить Мене, бо від Мого візьме і звістить вам.

Усе, що має Отець, Моє; тому Я сказав, що від Мого візьме і звістить вам.

Ще трохи, і ви не побачите Мене, і згодом знову побачите Мене, бо Я йду до Отця.

Тут деякі з учнів Його сказали один одному: що це Він говорить нам: ще трохи, і не побачите Мене, і згодом знову побачите Мене, і: Я йду до Отця?

Отож вони говорили: що це говорить Він: ще трохи? Не знаємо, що каже.

Іісус, зрозумівши, що хочуть спитати Його, сказав їм: чи про те питаєте ви один одного, що Я сказав: ще трохи, і не побачите Мене і згодом знову побачите Мене?

Істинно, істинно кажу вам: ви будете плакати і ридати, а світ зрадіє; ви печальні будете, але печаль ваша в радість буде.

Жінка, коли родить, терпить скорботу, бо прийшла година її; але коли народить дитя, вже не пам’ятає скорботи від радості, тому що народилася на світ людина.

Так і ви тепер маєте печаль; але Я знов побачу вас, і зрадіє серце ваше, і радості вашої ніхто не відбере від вас.

І в той день ви не спитаєте Мене ні про що. Істинно, істинно кажу вам: чого тільки попросите Отця в ім’я Моє, дасть вам.

Донині ви нічого не просили в ім’я Моє; просіть, і одержите, щоб радість ваша була повна.

Досі Я говорив вам притчами; але настає час, коли вже не буду говорити вам притчами, а просто сповіщу вам про Отця.

В той день будете просити в ім’я Моє, і не кажу вам, що Я благатиму Отця за вас:

бо Сам Отець любить вас, тому що ви полюбили Мене і увірували, що Я зійшов від Бога.

Я зійшов від Отця і прийшов у світ; і знову залишаю світ і йду до Отця.

Учні Його сказали Йому: ось, тепер Ти говориш прямо, і притчі не кажеш ніякої.

Тепер бачимо, що Ти все знаєш і не потребуєш, щоб хто запитував Тебе. Тому і віруємо, що Ти від Бога зійшов.

Іісус відповів їм: тепер віруєте?

Ось, настає час, і вже настав, коли ви розійдетесь кожний в свою сторону і Мене залишите одного, але Я не один, бо Отець зі Мною.

Це сказав Я вам, щоб ви мали в Мені мир. У світі будете мати скорботу, але мужайтесь: Я переміг світ.

 

Євангеліє від Іоанна,
Глава 16

Апостол

А про що ви писали мені, то добре чоловікові не торкатися жінки.

Але, щоб уникнути блудодіяння, кожний хай має свою жінку, і кожна жінка хай має свого чоловіка.

Хай чоловік віддає своїй жінці належну любов; так само і жінка своєму чоловікові.

Жінка не володіє своїм тілом, а чоловік; також і чоловік не володіє своїм тілом, а жінка.

Не ухиляйтеся один від одного, хіба за згодою, до часу, щоб перебувати в пості та молитві, і знову будьте разом, щоб не спокушав вас сатана нестриманням вашим.

А втім це кажу вам як пораду, а не як повеління.

Бо бажаю, щоб усі люди були, як і я; але кожен має від Бога своє дарування, один так, інший – інакше.

Безшлюбним та вдовам кажу: добре їм залишатися, як я.

Але якщо не можуть стримуватися, хай одружуються: бо краще одружитися, ніж розпалюватися.

А одруженим заповідаю не я, а Господь: жінці з чоловіком не розлучатися, – якщо ж розлучиться, то хай буде безшлюбна, або помириться з чоловіком своїм,– і чоловікові не залишати своєї жінки.

Іншим же кажу я, а не Господь: коли який брат має жінку невіруючу, і вона згідна жити з ним, то він не повинен залишати її; і жінка, яка має чоловіка невіруючого, і він згідний жити з нею, не повинна залишати його.

Бо невіруючий чоловік освячується жінкою віруючою, і невіруюча жінка освячується віруючим чоловіком. Інакше діти ваші були б нечистими, а тепер святі.

Якщо ж невіруючий хоче розлучитися, хай розлучається; брат чи сестра в таких випадках не зв’язані; до миру покликав нас Господь.

Звідки ти знаєш, жінко, чи не спасеш чоловіка? Або ти, чоловіче, звідки знаєш, чи не спасеш жінки?

Тільки кожен роби так, як визначив йому Бог; і кожен, як покликав Господь. Так я наказую по всіх церквах.

Чи покликаний хто обрізаним, не ховайся; чи покликаний хто необрізаним, не обрізуйся.

Обрізання ніщо і необрізання ніщо, а все у виконанні заповідей Божих.

Кожний залишайся в тому званні, в якому був покликаний.

Чи рабом ти був покликаний, не турбуйся, але якщо і можеш стати вільним, то скористайся кращим.

Бо раб, покликаний в Господі, є вільний у Господі; так само і покликаний вільним є рабом Христовим.

Ви куплені дорогою ціною: не ставайте ж рабами людей.

У якому стані хто був покликаний, браття, в тому кожен і залишайся перед Богом.

Щодо дівоцтва я не маю повеління Господнього, а даю пораду як той, хто одержав від Господа милість бути вірним Йому; отже, по теперішній потребі вважаю за краще, що добре людині залишатися так.

Чи з’єднаний ти з жінкою? не шукай розлучення. Чи залишився без жінки? не шукай жінки.

А втім, якщо і оженишся, не согрішиш; і якщо дівчина вийде заміж, не согрішить. Але такі матимуть скорботи по плоті; а мені вас жаль.

Я кажу вам, браття: час уже короткий; отже, ті, що мають жінок, хай будуть так, як ті, що не мають; і хто плаче, як ті, що не плачуть; і хто радіє, як ті, хто не радіє; і хто купує, як ті, хто не купує; і хто користується світом цим, як ті, що не користуються; бо минає образ світу цього.

А я хочу, щоб ви були без турбот. Нежонатий турбується про Господнє, як угодити Господу; а жонатий турбується про мирське, як догодити жінці. Різниця є між замужньою і дівицею: незамужня турбується про Господнє, як угодити Господу, щоб бути святою і тілом і духом; а замужня піклується про мирське, як догодити чоловікові.

Кажу це вам на вашу ж користь, не з тим, щоб накинути на вас пута, а щоб ви благопристойно і безустанно служили Господу без розваг.

Якщо ж хто вважає непристойним для своєї дівчини, щоб вона, досягши зрілого віку, залишалась такою, той хай робить, як хоче: не согрішить; хай такі виходять заміж.

А хто непохитно твердий у серці своїм і не будучи стиснений потребою, а має владу над своєю волею і розсудив у серці своїм зберігати свою діву, той добре робить.

Тому той, хто видає заміж свою дівчину, добре робить; а той, хто не видає, робить краще.

Жінка зв’язана законом, доки живий її чоловік; якщо ж помре її чоловік, вона вільна вийти заміж за кого хоче, тільки в Господі.

Але вона блаженніша є, коли залишиться так, за моєю порадою; а думаю, і я маю Духа Божого.

 

Перше послання до корінфян святого апостола Павла,
Глава 7

Старий Заповіт

І промовив Господь до Мойсея і Аарона, кажучи: Ось вимога закону, котрий встановлює Господь, говорячи: Скажи ізраїльським синам, хай візьмуть собі руду без вади телицю, яка не має в собі вади і на яку ще не накладали ярмо. І ти даси її Елеазарові-священикові; її виведуть за табір на чисте місце й там заріжуть її перед ним. А Елеазар візьме трохи її крові й сім разів її кров’ю покропить спереду намету свідчення. І її спалять на очах у нього, – і шкура, і її м’ясо, і її кров, разом з вмістом її нутрощів, будуть спалені. Священик візьме кедрове дерево, гісоп та кармазин і кине посеред вогнища спалюваної телиці. Тоді священик випере свій одяг і обмиє своє тіло водою і тільки після цього ввійде до табору; та священик буде нечистий аж до вечора. І той, хто її спалив, нехай випере свій одяг і обмиє тіло; і буде нечистим аж до вечора. А чистий чоловік нехай збере попіл з телиці й висипле його поза табором на чисте місце; це буде для громади ізраїльських синів на зберігання – вода для кроплення. Це є очищення. І той, хто збиратиме попіл з телиці, нехай випере одяг – і буде нечистим аж до вечора. І це буде вічним постановою для ізраїльських синів та чужинців, які приєдналися. Хто доторкнеться до мертвого, до всякої людської душі, буде нечистим сім днів. Він має очиститися третього й сьомого дня – і стане чистим. Якщо ж не очиститься третього й сьомого дня, то не буде чистим. Кожен, хто доторкнеться до мертвого з людської душі (коли хтось помре) і не очиститься, той осквернив Господній намет; та душа вигубиться з Ізраїлю. Бо вода кроплення не покроплена на нього. Він – нечистий, – його нечистість – у ньому. Ось – закон: Якщо людина помре в домі, то кожен, хто входить у дім, як і те, що є в домі, будуть нечисті сім днів. І весь відкритий посуд, що не має на собі зав’язаної кришки, – нечистий. Також кожен, хто доторкнеться у відкритому полі до вбитого, померлого, до людських кісток чи до могили, – сім днів буде нечистим. Для нечистого візьмуть трохи попелу зі спаленої для очищення жертви, і наллють на нього живої води в посудину. А чистий чоловік візьме гісоп, вмочить у воду й покропить на дім, на посуд і на душі, які там будуть, і на того, хто доторкався до людських кісток чи до вбитого або до померлого, чи до могили. І чистий покропить нечистого на третій і на сьомий день – і той очиститься сьомого дня, а він випере свій одяг і обмиється водою, і буде нечистим аж до вечора. А людина, яка оскверниться і не очиститься, та душа вигубиться з громади, – бо занечистила Господню святиню, бо не покроплено її водою кроплення – і тому є нечистою. І буде це вам вічною постановою. А хто кропитиме водою кроплення, хай випере свій одяг; і хто доторкнеться до води кроплення, буде нечистим до вечора. І до всього, до чого доторкнеться нечистий, те буде нечистим; і душа, яка доторкнулася, буде нечистою до вечора.

 

Четверта книга Мойсея
Числа,
Глава 19

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії