Читання 8 січня

Читання дня

Євангеліє

Був же чоловік з фарисеїв, на ім’я Никодим, із начальників іудейських.

Він вночі прийшов до Іісуса і сказав Йому: Равві! ми знаємо, що Ти Учитель, Який прийшов від Бога; бо таких чудес, які Ти твориш, ніхто не може творити, якщо не буде з ним Бог.

Іісус сказав йому у відповідь: істинно, істинно кажу тобі, якщо хто не народиться звище, не може бачити Царства Божого.

Никодим говорить Йому: як може людина родитися, будучи старою? хіба вона може вдруге ввійти в утробу матері своєї і народитися?

Іісус відповів: істинно, істинно кажу тобі, якщо хто не народиться від води і Духа, не може увійти в Царство Боже.

Народжене від плоті є плоть, а народжене від Духа є дух.

Не дивуйся тому, що Я сказав тобі: треба вам родитися звище.

Дух дихає, де хоче, і голос його чуєш, але не знаєш, звідки він приходить і куди йде: так буває з кожною людиною, народженою від Духа.

Никодим сказав Йому у відповідь: як це може бути?

Іісус відповів йому і сказав: ти – учитель Ізраїлів, і чи цього не знаєш?

Істинно, істинно кажу тобі: Ми говоримо про те, що знаємо, і свідчимо про те, що бачили, а ви свідчення Нашого не приймаєте.

Якщо Я сказав вам про земне і ви не вірите, то як повірите, коли буду говорити вам про небесне?

Ніхто не сходив на небо, тільки Той, Хто зійшов з небес, Син Людський, Сущий на небесах.

І як Мойсей возніс змія в пустині, так належить піднесеному бути Синові Людському,

щоб кожен, хто вірує в Нього, не загинув, а мав життя вічне.

Бо так полюбив Бог світ, що віддав Сина Свого Єдинородного, щоб усякий, хто вірує в Нього, не загинув, а мав життя вічне.

Бо не послав Бог Сина Свого в світ, щоб судити світ, а щоб світ був спасений через Нього.

Віруючий в Нього не буде осуджений, а невіруючий уже осуджений, бо не увірував в ім’я Єдинородного Сина Божого.

Суд полягає в тому, що світло прийшло у світ, а люди полюбили темряву більше, ніж світло, бо діла їхні були злі;

бо кожен, хто чинить зло, ненавидить світло і не йде до світла, щоб не викрились діла його, бо вони злі,

а хто поступає по правді, йде до світла, щоб відкрились діла його, бо вони творені в Бозі.

Після цього прийшов Іісус з учнями Своїми в Іудейську землю, і там жив з ними і хрестив.

Іоанн же хрестив в Єноні, поблизу Салима, бо там було багато води; і приходили туди і хрестилися,

бо Іоанн ще не був ув’язнений в темницю.

Тоді виникла суперечка учнів Іоанна з іудеями про очищення.

І прийшли до Іоанна і сказали йому: равві! Той, Котрий був з тобою по той бік Іордана, про Якого ти свідчив, ось Він хрестить, і всі йдуть до Нього.

Іоанн сказав у відповідь: не може людина приймати на себе нічого, якщо не буде дано їй з неба.

Ви самі мені свідки в тому, що я сказав: я не Христос, але я посланий перед Ним.

Хто має наречену, той наречений, а друг нареченого, стоячи і слухаючи його, радістю радіє, чуючи голос нареченого. Отже, ця радість моя сповнилась.

Йому належить рости, а мені умалятися.

Хто з неба приходить, над усіма є, а хто від землі – земний і є і поземному говорить; Хто з неба приходить, є вище всіх,

і що Він бачив і чув, про те й свідчить; і свідчення Його ніхто не приймає.

Хто прийняв Його свідчення, той ствердив, що Бог є істинний,

бо Той, Котрого послав Бог, говорить слова Божі; бо не мірою дає Бог Духа.

Отець любить Сина і все дав у руки Його.

Віруючий в Сина має життя вічне, а невіруючий в Сина не побачить життя, а гнів Божий перебуває на ньому.

 

Євангеліє від Іоанна,
Глава 3

Апостол

Браття! бажання мого серця і молитва до Бога за Ізраїль на спасіння.

Бо свідчу їм, що мають ревність по Бозі, та не за розумом.

Бо, не розуміючи праведності Божої і намагаючись поставити власну праведність, вони не скорились праведності Божій, бо кінець закону – Христос, до праведності кожного віруючого.

Мойсей пише про праведність від закону: людина, яка виконала його, жива буде ним (Лев. 18,5).

А праведність від віри так говорить: не кажи в серці твоєму: хто зійде на небо? тобто Христа звести (Втор. 30,12).

Або хто зійде в безодню? тобто Христа з мертвих підняти.

Але що говорить Писання? Близько до тебе слово, в устах твоїх і в серці твоїм, тобто слово віри, яке проповідуємо (Втор. 30,14).

Бо якщо устами твоїми будеш сповідувати Іісуса Господом і серцем твоїм вірувати, що Бог воскресив Його з мертвих, то спасешся, бо серцем вірують до праведності, а устами сповідують до спасіння.

Бо Писання говорить: усякий, хто вірує в Нього, не посоромиться (Іс. 28,16).

Тут нема різниці між іудеєм та елліном, бо один Господь у всіх, багатий для всіх, хто призиває Його.

Бо всякий, хто покличе ім’я Господнє, спасеться (Іоіл. 2,32).

Але як покликати Того, в Кого не увірували? як вірувати в Того, про Кого не чули? як чути без проповідника?

І як проповідувати, коли не будуть послані? як написано: як прекрасні ноги тих, хто благовістить мир, хто благовістить благе! (Іс. 52,7).

Але не всі послухались благовіствування. Бо Ісаія говорить: Господи! хто повірив тому, що почув від нас? (Іс. 53,1).

Отож віра від слухання, а слухання від слова Божого.

Але питаю: хіба вони не чули? Навпаки, по всій землі пройшов голос їхній, і до краю всесвіту слова їхні (Пс. 18,5).

Ще питаю: хіба Ізраїль не знав? Але перший Мойсей говорить: Я викличу у вас ревність не народом, розгніваю вас народом нерозумним (Втор. 32,21).

А Ісаія сміливо каже: Мене знайшли ті, які не шукали Мене; Я відкрився тим, які не розпитували про Мене (Іс. 65,1).

Про Ізраїль же каже: цілий день Я простягав руки Мої до народу непокірливого і впертого (Іс. 65,2).

 

Послання до римлян святого апостола Павла,
Глава 10

Старий Заповіт

А ось родоводи Мойсея і Аарона в день/ час, коли Господь промовляв до Мойсея на Синайській горі. Ось імена синів Аарона: Надав, первородний, і Авіуд, Елеазар та Ітамар. Ось імена Ааронових синів, помазаних на священиків, яких вони уповноважили на служіння священика. Та Надав і Авіуд померли перед Господом, коли вони приносили чужий вогонь перед Господом у Синайській пустелі. Вони не мали дітей, тож Елеазар і Ітамар служили священиками зі своїм батьком Аароном. І сказав Господь Мойсеєві, промовляючи: Візьми плем’я Левія й поставиш їх перед священиком Аароном, і вони допомагатимуть йому, і виконуватимуть його обов’язки з нагляду та обов’язки з нагляду синів Ізраїля перед наметом свідчення, для здійснення роботи в наметі, і слідкуватимуть за всім обладнанням намету свідчення, за наглядом ізраїльських синів – згідно з усіма роботами у наметі. Ти даси левитів Ааронові та його синам, священикам. Вони є даром, даним Мені від ізраїльських синів. І поставиш Аарона та його синів над наметом свідчення, і вони слідкуватимуть за своїм священицьким служінням – все, що відноситься до жертовника і що в середині за завісою. А сторонній, який доторкнеться до цього, – помре! І звернувся Господь до Мойсея, кажучи: Ось, Я взяв левитів з-поміж ізраїльських синів замість кожного первенця – хто першим виходить з лона – між ізраїльськими синами. Це – їхній викуп, тож левити будуть Моїми! Адже Моїм є кожний первенець. У той день, коли Я уразив кожного первенця в Єгипетській землі, Я посвятив Собі кожного первенця в Ізраїлі – від людини до тварини. Вони будуть Моїми: Я – Господь! І промовив Господь до Мойсея в Синайській пустелі, кажучи: Зроби перепис синів Левія за їхніми родами по батьківській лінії, за їхніми племенами, за їхніми родинами/ згідно з їхніми родоводами. Включи в перепис кожного представника чоловічої статі від місяця і старше. І порахував їх Мойсей та Аарон за словом Господнім, як і заповів їм Господь. Ось ці були синами Левія за їхніми іменами: Ґедсон, Каат і Мерарі. А ось – імена синів Ґедсона за їхніми племенами: Ловені та Семей. І сини Каата за їхніми племенами: Амрам і Ісаар, Хеврон і Озіїл. І сини Мерарі за їхніми племенами: Моолі та Мусі. Це – племена левитів за їхніми родами по батьківській лінії. До Ґедсона належать плем’я Ловені й плем’я Семеї. Це – племена Ґедсона. Їхній перепис провели з врахуванням усіх представників чоловічої статі, віком від місяця і старше. Їхній перепис дав сім тисяч п’ятсот. Ці сини Ґедсона отаборяться за наметом, до моря (до заходу). Старійшина роду племені Ґедсона по батьківській лінії – Елісаф, син Лаїла. А обов’язки з нагляду синів Ґедсона в наметі свідчення – намет, його накриття і завіса для входу в намет свідчення, і завіси двору, і завіса входу двору, що є при наметі, та решта всього його обладнання. Від Каата пішли: плем’я амрамців, плем’я ісаарців, плем’я хевронців і плем’я озіїлців. Це – племена Каата. Кількість усіх представників чоловічої статі від місяця і старше – вісім тисяч шістсот; вони здійснюватимуть нагляд за святими речами. Племена синів Каата отаборяться на південно-західній стороні від намету. Старійшина роду племені Каата по батьківській лінії – Елісафан, син Озіїла. А їхні обов’язки з нагляду – це ковчег, стіл, світильник, жертовники і посуд/ обладнання святого місця – все, що потрібно для служіння, і покривало, і всі роботи, пов’язані з ними. А старійшина, що над старійшинами левитів – Елеазар, син священика Аарона; він поставлений здійснювати нагляд за тим, як слідкують за святими речами. Від Мерарі: плем’я Моолі й плем’я Мусі. Це племена Мерарі. Їхній перепис з врахуванням кожного представника чоловічої статі, від місяця і старше, – шість тисяч п’ятдесят. А старший роду племені Мерарі по батьківській лінії – Суріїл, син Авіхаїла. Вони отаборяться на тій стороні від намету, що до півночі. Нагляд, турбота синів Мерарі – це головки стовпів намету, його поперечки, його стовпи, його підставки, і все їхнє обладнання, і пов’язані з ними роботи, – і стовпи двору довкола, і їхні підставки, і кілки, і їхні шнури.

А ті, хто отаборився перед наметом свідчення, зі сходу, то Мойсей, Аарон і його сини, які здійснюватимуть нагляд за святинею – за наглядом ізраїльських синів. А сторонній, який доторкнеться , – помре. Повний перепис левитів, яких порахував Мойсей і Аарон за словом Господа, – за їхніми племенами, кожного представника чоловічої статі від місяця і старше, – двадцять дві тисячі. І промовив Господь до Мойсея, кажучи: Зроби перепис кожного первенця чоловічої статі з ізраїльських синів, від місяця і старше, і визнач їхню кількість поіменно. І візьми для Мене левитів замість усіх первенців ізраїльських синів. Я – Господь! І худобу левитів – замість усього первородного з-поміж худоби ізраїльських синів. І Мойсей, як і заповів Господь, зробив перепис усіх первенців між ізраїльськими синами. І було всіх первенців чоловічої статі, – їхня загальна кількість поіменно, від місяця і старше, – двадцять дві тисячі двісті сімдесят три. І промовив Господь до Мойсея, кажучи: Візьми левитів замість усіх первенців ізраїльських синів, а худобу левитів – замість їхньої худоби; тож левити будуть Моїми! Я – Господь! А як викуп за тих двохсот сімдесяти трьох, які є з первенців ізраїльських синів і які перевищують кількість левитів, візьми п’ять сиклів за кожного, – за священною дідрахмою візьми – двадцять оболів у сиклі; і даси гроші Ааронові та його синам – викуп за тих, які перевищують їхнє число. І Мойсей взяв гроші, як викуп за тих, які перевищують за кількістю левитів. Від первенців ізраїльських синів він узяв гроші: тисяча триста шістдесят п’ять сиклів – за священним сиклем. І за тих, які перевищували за кількістю левитів, Мойсей дав викуп Ааронові та його синам – за словом Господа, як і заповів Господь Мойсеєві.

Четверта книга Мойсея
Числа,
Глава 3

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії