Читання 13 липня

Читання дня

Євангеліє

У суботу, першу після другого дня Пасхи, довелось Йому йти засіяними полями, і учні Його зривали колоски і їли, розтираючи руками.

Деякі ж з фарисеїв сказали їм: навіщо ви робите те, чого не годиться робити в суботи?

Іісус сказав їм у відповідь: хіба ви не читали, що вчинив Давид, коли зголоднів сам і ті, що були з ним?

Як він увійшов у дім Божий, і взяв хліби предложення*, яких не можна було їсти нікому, крім священників, і їв, і дав тим, що були з ним.

І сказав їм: Син Людський є господар і суботи.

Довелося ж і в іншу суботу увійти Йому в синагогу і учити. Там був чоловік, у якого права рука була суха.

Книжники ж і фарисеї стежили за Ним, чи не зцілить Він у суботу, щоб знайти звинувачення проти Нього.

Він же, знаючи помисли їхні, сказав чоловікові, що мав суху руку: встань і вийди на середину. І він встав і вийшов.

Тоді сказав їм Іісус: запитаю вас: що годиться робити в суботу? добро, чи зло? спасти душу, чи згубити? Вони мовчали.

І, оглянувши всіх їх, сказав тому чоловікові: простягни руку твою. Він так і зробив; і стала рука його здорова, як і друга.

Вони ж розлютилися і говорили між собою, що б їм вчинити з Іісусом.

У ті дні Він зійшов на гору помолитися і пробув всю ніч у молитві до Бога.

Коли ж настав день, покликав учнів Своїх і вибрав з них дванадцять, котрих назвав Апостолами:

Симона, якого назвав Петром, і Андрія, брата його, Якова та Іоанна, Филипа та Варфоломія,

Матфея та Фому, Якова Алфеєвого та Симона, званого Зілотом,

Іуду Якового та Іуду Іскаріота, який потім і став зрадником.

І, зійшовши з ними, став Він на рівному місці, і багато учнів Його і безліч народу з усієї Іудеї та Ієрусалима і приморських місць Тирських і Сидонських,

що прийшли послухати Його і зцілитися від недугів своїх, також і ті, що страждали від нечистих духів; і зцілялися.

І весь народ шукав, щоб доторкнутися до Нього, бо від Нього виходила сила і зціляла всіх.

І Він, звівши очі Свої на учнів Своїх, говорив:

Блаженні убогі духом, бо ваше є Царство Боже.

Блаженні ті, що голодні нині, бо насититесь.

Блаженні ті, що плачуть нині, бо втішитесь.

Блаженні ви, коли зненавидять вас люди, і коли відлучать вас, і ганьбитимуть, і знеславлять ім’я ваше заради Сина Людського.

Радійте в той день і веселіться, бо велика вам нагорода на небесах. Так робили з пророками батьки їхні.

Навпаки, горе вам, багаті! бо ви вже одержали свою втіху.

Горе вам, ситі нині! бо зголоднієте. Горе вам, що смієтесь нині! бо будете плакати і ридати.

Горе вам, коли всі люди говоритимуть про вас добре! бо так робили з лжепророками батьки їхні.

Але вам, хто слухає, кажу: любіть ворогів ваших, добро творіть тим, хто ненавидить вас;

благословляйте тих, що проклинають вас і моліться за тих, хто кривдить вас.

Хто вдарить тебе по щоці, підстав і другу, і хто знімає з тебе верхню одежу, не борони взяти і сорочку.

Кожному, хто просить у тебе, дай, а від того, хто взяв твоє, не вимагай.

І як хочете, щоб з вами чинили люди, так і ви чиніть з ними.

І коли ви любите тих, хто вас любить, яка вам за те подяка? бо і грішники люблять тих, хто їх любить.

І якщо ви робите добро тим, хто вам робить добро, яка вам за те подяка? бо і грішники те саме роблять.

І коли позичаєте тим, від кого сподіваєтесь одержати назад, яка за те вам подяка, бо і грішники позичають грішникам, щоб стільки ж одержати.

Але ви любіть ворогів ваших, добро творіть, і позичайте, нічого не сподіваючись; і буде вам нагорода велика і будете синами Всевишнього; бо Він добрий і до невдячних і злих.

Отже, будьте милосердні, як і Отець ваш милосердний.

Не судіть, і не будете судимі; не осуджуйте, і не будете осуджені; прощайте, і простять вам;

давайте, і дасться вам: мірою доброю, утрясенною, натоптаною, переповненою віддадуть вам, бо якою мірою міряєте, такою ж відміриться і вам.

Сказав також їм притчу: чи може сліпий сліпого водити? чи не впадуть обидва в яму?

Учень не буває вищим від свого вчителя; але, удосконалившись, кожен буде, як і вчитель його.

Що ти дивишся на сучок в оці брата твого, а колоди в твоєму оці не відчуваєш?

Або, як можеш сказати братові твоєму: брате, дай я вийму сучок з ока твого, коли сам не бачиш колоди у твоєму оці? Лицеміре! вийми спершу колоду з ока твого, і тоді побачиш, як вийняти сучок з ока брата твого.

Нема доброго дерева, яке б приносило поганий плід, і нема поганого дерева, яке б приносило плід добрий.

Бо всяке дерево пізнається по плодах своїх: не збирають смокви з терновника і не знімають винограду з чагарника.

Добра людина з доброго скарбу серця свого виносить добре, а зла людина з лихого скарбу серця свого виносить зле, бо з повноти серця промовляють уста її.

Що ж ви зовете Мене: Господи! Господи! – а не робите того, що Я кажу?

Всякий, хто приходить до Мене та слухає слова Мої і виконує їх, скажу вам, до кого він подібний.

Він подібний до людини, яка, будуючи дім, вкопала, заглибила і поклала основу на камені; коли ж сталася повінь і вода ринула на той дім, то не могла його зрушити, бо він був збудований на камені.

А хто слухає і не виконує, той подібний до людини, яка збудувала дім на землі без основи, то як тільки ринула на нього вода, він зараз же розвалився; і руйнування дому того було велике.

 

Євангеліє від Луки,
Глава  6

Апостол

Про ідоложертовні страви ми знаємо, бо ми всі маємо знання; але знання робить гордим, а любов повчає.

Хто думає, що він знає що-небудь, той нічого ще не знає так, як треба знати.

Але хто любить Бога, тому дано знання від Нього.

Отож про вживання в їжу ідоложертовного ми знаємо, що ідол у світі ніщо, і що нема іншого Бога, крім Єдиного.

Бо хоч і є так звані боги, чи на небі, чи на землі,– так як є багато богів і господарів багато, – але в нас один Бог Отець, від Котрого все, і ми для Нього, і один Господь Іісус Христос, через Котрого усе, і ми через Нього.

Та не в усіх таке знання: деякі й донині з совістю, що визнає ідолів, їдять ідоложертовне, як жертви ідольські, і совість їхня, будучи немічна, оскверняється.

Їжа не наближає нас до Бога: бо, чи їмо ми, нічого не здобуваємо; чи не їмо, нічого не втрачаємо.

Однак бережіться, щоб ця свобода ваша не стала спокусою для немічних.

Бо коли хто-небудь побачить, що ти, маючи знання, сидиш за столом у капищі, то совість його, як немічного, чи не наверне і його їсти ідоложертовне?

І від твого знання загине немічний брат, за якого помер Христос.

А согрішаючи таким чином проти братів і вражаючи немічну совість їхню, ви согрішаєте проти Христа.

І тому, якщо їжа спокушає брата мого, не буду їсти м’яса повік, щоб не спокусити брата мого.

 

Перше послання до корінфян святого апостола Павла,
Глава 8

Старий Заповіт

І промовив Господь до Мойсея і Аарона, кажучи: Визнач загальну кількість синів Каата з-поміж синів Левія – за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, – від двадцятип’ятилітніх і старше, аж до п’ятдесятилітніх, – кожного, хто входить служити й виконувати всі роботи в наметі свідчення. Ось роботи, призначені для синів Каата в наметі свідчення, – святе святих/ святе із святого. Коли табір буде рушати, то Аарон та його сини ввійдуть у намет, знімуть затінюючу завісу і обгорнуть нею ковчег свідчення; вони покладуть на нього синє шкіряне покривало, а на нього зверху накинуть чисто синю тканину і вставлять держаки. А на стіл для хлібів покладання накинуть чисто пурпурну тканину, і поставлять миски, кадильниці, чаші та кухлі для жертв виливання, і хліби, що на ньому мають постійно перебувати. І склавши на ньому кармазиновий одяг, хай покриють його синім шкіряним покривалом і вставлять в його кільця  держаки. І візьмуть синю тканину, і накриють світильник для освітлення, і його лампадки, і щипці до нього, і його лійки, і всі посудини для олії, які використовували для служіння/ для його обслуговування, і помістять його та все його обладнання у синє шкіряне покривало, та й приладнають його на жердини для носіння. А золотий жертовник зверху накриють синьою тканиною, і загорнуть його у синє шкіряне покривало, і вставлять в його кільця держаки. І візьмуть весь службовий посуд, який використовують для служіння у святині, й покладуть у синю тканину, загорнуть його у синє шкіряне покривало і приладнають його на жердини для носіння. А на мідний жертовник він покладе кришку; вони закриють його чисто пурпурною тканиною і на нього складуть весь посуд, який тільки  використовують для звершення на ньому служіння: горщики для жару, вилки для м’яса, казани, кришку і все обладнання для жертовника. І накинуть на нього шкіряне синє покривало, і вставлять в його кільця держаки. І візьмуть пурпурну тканину, і покриють умивальник та його підставку, і помістять їх у шкіряне синє покривало, і приладнають його на жердини для носіння. І Аарон та його сини закінчать покривати святі речі/святе устаткування і весь святий посуд, коли рушатиме табір, а після цього увійдуть сини Каата, щоб нести, і не доторкатимуться до святого, щоб не померли. Ці речі в наметі свідчення переноситимуть Каатові сини. Наглядати має Елеазар, син священика Аарона: олія для освітлення, кадильна суміш, щоденна жертва і олія помазання, – на ньому догляд за цілим наметом і всім, що є в ньому – за святинею та всіма роботами/ всім обладнанням. І промовив Господь до Мойсея і Аарона, кажучи: Не вигубіть рід Каатового племені серед левитів. Це маєте робите для них, і житимуть, і не помруть, коли наближатимуться до святого святих. Нехай Аарон та його сини прийдуть і вистроять кожного з них відповідно до його вантажу, щоб вони не входили зненацька побачити святе, і не померли. І промовив Господь до Мойсея, кажучи: Зроби перелік синів Ґедсона за їхніми родами по батьківській лінії, за їхніми племенами. Від двадцятип’ятилітніх і старше – до п’ятдесятилітніх порахуй їх, – кожного, хто входить служити й виконувати роботи в наметі свідчення. Ось яке служіння племені Ґедсона – обслуговувати і переносити. Воно носитиме шкіряні завіси намету, намет свідчення та його покривало, – синє покривало, що є на ньому зверху, і покривало для входу в намет свідчення, і завіси двору, що є над наметом свідчення, і довколишнє; вони дбатимуть за весь службовий посуд, – той, який використовують для служіння. За вказівкою Аарона та його синів відбуватиметься служіння синів Ґедсона – щодо всіх їхніх обов’язків і щодо всього, що ними переноситься. І ти перепиши їх по імені стововно всього, що переноситься ними. Таке служіння синів Ґедсона в наметі свідчення, і їхній нагляд під керівництвом Ітамара, сина священика Аарона. Сини Мерарі – за їхніми племенами та їхніми родами по батьківській лінії порахуйте їх. Від двадцятип’ятилітніх і старше – до п’ятдесятилітніх порахуйте їх – кожного, хто входить виконувати роботи в наметі свідчення. А ось їхні обов’язки стосовно того, що вони носитимуть, при виконанні робіт у наметі свідчення: головки для стовпів намету, його бруси, його стовпи і його підставки; і стовпи навколишнього двору, і їхні підставки, і їхні кілки, і їхні шнури, і все їхнє обладнання, і все їхнє служіння – їх поіменно перерахуйте та всі речі, за якими доглядатимуть, з того, що вони переноситимуть/ ними буде переноситися. Таким є служіння племені синів Мерарі, стосовно всіх їхніх робіт у наметі свідчення під керівництвом Ітамара, сина священика Аарона. І порахував Мойсей з Аароном та ізраїльськими старійшинами синів Каата за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, від двадцятип’ятилітніх та старше – до п’ятдесятилітніх; кожного, хто входив служити і виконувати роботи в наметі свідчення. І було порахованих ними за їхніми племенами дві тисячі сімсот п’ятдесят чоловік. Це – перепис племені Каата, – кожний, хто служить у наметі свідчення, як їх порахував Мойсей з Аароном за словом Господа під керівництвом Мойсея. І порахували синів Ґедсона за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії; від двадцятип’ятилітніх та старше – до п’ятдесятилітніх; кожного, хто входив служити й виконувати роботи в наметі свідчення. І їх перепис за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії дав дві тисячі шістсот тридцять. Це – перепис племені синів Ґедсона, кожного, хто мав служити в наметі свідчення, кого порахували Мойсей з Аароном за словом Господа під керівництвом Мойсея. (вище!  рукою (в руці) – під керівництвом) Порахували й плем’я синів Мерарі – за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії; від двадцятип’ятилітніх та старше – до п’ятдесятилітніх; кожного, хто входив служити – для виконання робіт в наметі свідчення; і їх число було за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, – три тисячі двісті. Це – перепис племені синів Мерарі, – ті, яких почислили Мойсей з Аароном за словом Господа під керівництвом Мойсея. Усі пораховані левити за їхніми племенами, за їхніми родами по батьківській лінії, яких Мойсей, Аарон та ізраїльські старійшини порахували, від двадцятип’ятилітніх та старше – до п’ятдесятилітніх, – кожного, хто входив для служіння і ношення в намет свідчення, І було їх число – вісім тисяч п’ятсот вісімдесят. За словом Господа пораховано їх під керівництвом Мойсея, чоловіка за чоловіком, за їхніми ділами і за тим, що вони переносять. І порахували так, як Господь заповів Мойсеєві.

Четверта книга Мойсея Числа,
Глава 4

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії