Читання 3 лютого

Читання дня

Євангеліє

У ті дні приходить Іоанн Хреститель і проповідує в пустині Іудейській,

і каже: покайтеся, бо наблизилось Царство Небесне.

Бо він той, про якого сказав пророк Ісаія: глас вопіющого в пустині: приготуйте путь Господу, прямими зробіть стезі Йому (Іс. 40,3).

Сам же Іоанн мав одежу з верблюжого волосу і пояс шкіряний на чреслах своїх, а їжею його були акриди* та дикий мед.

Тоді Ієрусалим і вся Іудея і вся околиця Іорданська виходили до нього

і хрестилися від нього в Іордані, сповідаючи гріхи свої.

Побачивши Іоанн багато фарисеїв і саддукеїв, що йшли до нього хреститися, сказав їм: породження єхиднині! хто навчив вас тікати від майбутнього гніву?

Сотворіть же достойний плід покаяння

і не думайте говорити в собі: отець у нас Авраам; бо кажу вам, що Бог може з каміння цього звести дітей Авраамові.

Вже й сокира біля кореня дерев лежить: всяке дерево, що не приносить доброго плоду, зрубують і кидають у вогонь.

Я хрещу вас водою в покаяння, але Той, Котрий йде за мною, сильніший за мене; я недостойний понести взуття Його; Він хреститиме вас Духом Святим і вогнем;

лопата** Його в руці у Його, і Він очистить тік Свій і збере пшеницю Свою в житницю, а солому спалить вогнем невгасимим.

Тоді приходить Іісус з Галілеї на Іордан до Іоанна хреститися від нього.

Іоанн же стримував Його і говорив: мені треба хреститися від Тебе, і чи Ти приходиш до мене?

Але Іісус сказав йому у відповідь: облиш нині, бо так належить нам виконати всяку правду. Тоді Іоанн допускає Його.

І, хрестившись, Іісус вийшов зразу ж з води,– і ось, розкрились Йому небеса, і побачив Іоанн Духа Божого, Котрий сходив, як голуб, і спускався на Нього.

І ось, голос з неба, який говорить: Цей є Син Мій Улюблений, в Котрому Моє благовоління.

 

Євангеліє від Матфея,
Глава 3

Апостол

Нагадую вам, браття, Євангеліє, яке я благовістив вам, яке ви і прийняли, в якому і утвердилися, яким і спасаєтеся, якщо додержуєтесь того слова так, як я благовістив вам, коли тільки не марно увірували.

Бо я передав вам спочатку те, що й сам прийняв, а саме: що Христос помер за гріхи наші, за Писанням,

і що Він був похований, і що воскрес на третій день, за Писанням,

і що явився Кифі, потім дванадцятьом;

потім явився більш ніж п’ятистам браттям одночасно, більшість яких живуть і донині, а деякі й померли;

потім явився Якову, також усім Апостолам;

а після всіх явився і мені, мов якомусь виродкові.

Бо я найменший з Апостолів, і недостойний зватися Апостолом, тому що гонив Церкву Божу.

Але благодаттю Божою я є те, що є; і благодать Його в мені не була марною, і потрудився я більше за них усіх: а втім, не я, а благодать Божа, яка зі мною.

Проте, чи я, чи вони, ми так проповідуємо, і ви так увірували.

Коли ж про Христа проповідується, що Він воскрес з мертвих, то як же деякі з вас говорять, що нема воскресіння мертвих?

Якщо нема воскресіння мертвих, то і Христос не воскрес.

А якщо Христос не воскрес, то й проповідь наша марна, марна і віра ваша.

Крім цього, ми були б лжесвідками про Бога, тому що свідчили б про Бога, що Він воскресив Христа, Котрого Він не воскрешав, якщо мертві не воскресають;

бо якщо мертві не воскресають, то й Христос не воскрес.

А якщо Христос не воскрес, то віра ваша марна: ви ще у гріхах ваших.

Тому і ті, що вмерли в Христі, загинули.

І якщо ми тільки в цьому житті уповаємо на Христа, то ми нещасніші за всіх людей.

Але Христос воскрес з мертвих, первенець серед померлих.

Бо, як смерть через людину, так через людину і воскресіння мертвих.

Як в Адамі всі вмирають, так у Христі всі оживуть,

кожний у своєму порядку: первенець Христос, потім ті, які увірували в Христа, в пришестя Його.

А потім кінець, коли Він передасть царство Богу і Отцю, коли скасує всяке начальство, і всяку владу і силу,

бо Йому належить царствувати, доки не покладе всіх ворогів під ноги Свої.

Останній же ворог знищиться – смерть,

бо все покорив під ноги Його. Коли ж сказано, що все Йому підкорене, то ясно, що крім Того, Котрий покорив Йому все.

Коли ж покорить Йому все, тоді і Сам Син покориться Тому, Хто покорив Йому все, щоб Бог був все у всьому.

Інакше, що роблять ті, які хрестяться заради мертвих? Якщо мертві зовсім не воскресають, то навіщо і хрестяться для мертвих?

Навіщо і ми повсякчас наражаємось на небезпеки?

Я щодня вмираю: тому свідок ваша похвала мені, браття, яку я маю в Христі Іісусі, Господі нашому.

Коли я боровся із звірами в Єфесі, то, з людського погляду, яка мені користь, якщо мертві не воскресають? Будемо їсти й пити, бо завтра помремо!

Не обманюйтесь: лихе товариство псує добрі звичаї.

Протверезіться, як належить, і не грішіть; бо на сором вам кажу, деякі з вас не знають Бога.

Та хто-небудь скаже: як саме воскреснуть мертві? і в якому тілі прийдуть?

Безрозсудний! Те, що ти сієш, не оживе, якщо не помре.

І коли ти сієш, то сієш не тіло майбутнє, а голе зерно, яке трапиться, пшеничне, чи якесь інше;

але Бог дає йому тіло, як хоче, і кожній зернині своє тіло.

Не всяка плоть є така ж сама плоть; але інша плоть у людей, інша у тварин, інша у риб, інша у птахів.

Є тіла небесні і є тіла земні; та інша слава небесних, інша земних.

Інша слава сонця, інша слава місяця, інша зірок; і зірка від зірки різниться у славі.

Так і при воскресінні мертвих: сіється у тління, встає в нетлінні;

сіється в приниженні, встає у славі; сіється в немочі, встає у силі;

сіється тіло душевне, встає тіло духовне. Є тіло душевне, є тіло духовне.

Так і написано: перший чоловік Адам став душею живою (Бут. 2,7), а останній Адам є дух животворящий.

Але не духовне перше, а душевне, потім духовне.

Перший чоловік – із землі, земний; другий чоловік – Господь з неба.

Який земний, такі й земні; і який небесний, такі й небесні.

І як ми носили образ земного, так будемо носити і образ небесного.

Але скажу вам, браття, що плоть і кров успадкувати Царства Божого не можуть, і тління не успадкує нетління.

Ось кажу вам тайну: не всі ми помремо, але всі змінимось

раптом, в одну мить, при останній трубі; бо затрубить, і мертві воскреснуть нетлінними, а ми перемінимось.

Бо тлінному цьому належить одягнутись у нетління, і смертному цьому одягнутись у безсмертя.

Коли ж тлінне це вдягнеться в нетління і смертне це вдягнеться в безсмертя, тоді збудеться слово написане: поглинута смерть перемогою (Іс. 25,8).

Смерть! де твоє жало? пекло! де твоя перемога? (Ос. 13,14).

Жало ж смерті – гріх; а сила гріха – закон.

Дяка Богові, Котрий давнам перемогу Господом нашим Іісусом Христом.

Отже, браття мої улюблені, будьте тверді, непохитні, завжди збагачуйтесь у ділі Господньому, знаючи, що труд ваш не марний перед Господом.

 

Перше послання до корінфян святого апостола Павла,
Глава 15

Старий Заповіт

А сьомого місяця, першого дня місяця буде у вас святе скликання. Не будете виконувати жодної буденної роботи: це буде для вас день гучного сурмлення. І принесете всепалення, як любі пахощі для Господа: одного бичка, одного барана, сім ягнят – однолітніх, без вади. А їхня хлібна жертва – питльоване пшеничне борошно, замішане на олії, – три десятини ефи на одного бичка і дві десятини на одного барана, і десятину, – десятину ефи на одне ягня, – для семи ягнят. І одного козла з кіз у жертву за гріх, щоби звершити примирення/ викуплення за вас. Це – крім всепалення на новий місяць з його жертвами і жертвами виливання та повсякчасних всепалень з їхніми хлібними жертвами і жертвами виливання, – згідно з їхнім описом, як любі пахощі для Господа. А десятого дня цього місяця буде у вас святе скликання, і упокорите ваші душі, і не робитимете жодного діла. Принесете всепалення, як любі пахощі, жертовні дари для Господа: одного бичка з великої рогатої худоби, одного барана, сім ягнят, – однолітніх, які мають бути у вас без вади. А їхня хлібна жертва – питльоване пшеничне борошно, замішане на олії, три десятини ефи на одного бичка, дві десятини на одного барана, і десятину, – десятину ефи на одне ягня, – для семи ягнят. І одного козла з кіз у жертву за гріх, щоби звершити викуплення за вас, крім того, що для викуплення за гріх, і повсякчасних всепалень з їхніми хлібними жертвами та жертвами виливання, згідно з описом, – як милий запах і жертовний дар для Господа. А п’ятнадцятого дня цього сьомого місяця буде у вас святе скликання: не будете виконувати жодної буденної роботи і сім днів відзначатимете його, як свято для Господа. І принесете всепалення, як жертовний дар, – любі пахощі для Господа: першого дня тринадцять бичків з великої рогатої худоби, двох баранів, чотирнадцять ягнят, – однолітніх, які мають бути у вас без вади. А їхня хлібна жертва – питльоване пшеничне борошно, замішане на олії, – три десятини ефи на одного бичка, для тринадцятьох бичків, дві десятини на одного барана, для обох баранів, і десятину, – десятину ефи на одне ягня, – для чотирнадцятьох ягнят, і одного козла за гріх, крім повсякчасних всепалень з їхніми хлібними жертвами та жертвами виливання. Другого дня – десять бичків, двох баранів і чотирнадцять ягнят, – однолітніх, без вади. Їхня хлібна жертва і їхня жертва виливання – для бичків, баранів і ягнят, – за їхньою кількістю, згідно з їхнім описом. А також одного козла з кіз у жертву за гріх, крім постійних всепалень з їхніми хлібними жертвами і їхніми жертвами виливання. Третього дня – одинадцять бичків, двох баранів і чотирнадцять ягнят, – однолітніх, без вади. Їхня хлібна жертва і їхня жертва виливання – для бичків, баранів і ягнят, – за їхньою кількістю, згідно з їхнім описом. І одного козла за гріх, крім постійного всепалення з їхніми хлібними жертвами і їхніми жертвами виливання. Четвертого дня – десять бичків, два барани і чотирнадцять ягнят, – однолітніх, без вади. Їхні хлібні жертви і їхні жертви виливання – для бичків, баранів і ягнят, – за їхньою кількістю, згідно з їхнім описом. І одного козла за гріх, крім постійних всепалень з їхніми хлібними жертвами і їхніми жертвами виливання. П’ятого дня – дев’ять бичків, два барани і чотирнадцять ягнят, – однолітніх, без вади. Їхні хлібні жертви і їхні жертви виливання – для бичків, баранів і ягнят, – за їхньою кількістю, згідно з їхнім описом. І одного козла з кіз у жертву за гріх, крім постійних всепалень з їхніми хлібними жертвами і їхніми жертвами виливання. Шостого дня – вісім бичків, два барани і чотирнадцять ягнят, – однолітніх, без вади. Їхні хлібні жертви і їхні жертви виливання – для бичків, баранів і ягнят, – за їхньою кількістю, згідно з їхнім описом. І одного козла з кіз у жертву за гріх, крім постійних всепалень з їхніми хлібними жертвами і їхніми жертвами виливання. Сьомого дня – сім бичків, два барани і чотирнадцять ягнят, – однолітніх, без вади. Їхні хлібні жертви і їхні жертви виливання – для бичків, баранів і ягнят, – за їхньою кількістю, згідно з їхнім описом. І одного козла з кіз у жертву за гріх, крім постійних всепалень з їхніми хлібними жертвами і їхніми жертвами виливання. Восьмий день буде у вас заключним. Не чинитимете в цей день жодної буденної роботи. І принесете всепалення, як любі пахощі – жертовний дар для Господа: одного бичка, одного барана і сім ягнят, – однолітніх, без вади. Їхні хлібні жертви і їхні жертви виливання – для бичка, барана і ягнят, – за їхньою кількістю, згідно з їхнім описом. І одного козла з кіз у жертву за гріх, крім повсякчасного всепалення з їхніми жертвами та їхніми жертвами виливання. Це приноситимете Господу під час ваших свят, крім ваших обітниць, ваших добровільних дарів, ваших всепалень, ваших хлібних жертв, ваших жертв виливання і ваших жертв спасіння.

Четверта книга Мойсея
Числа,
Глава 29

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії