Читання 17 січня

Читання дня

Євангеліє

Істинно, істинно кажу вам: хто входить в кошару овечу не дверима, а десь перелазить, той злодій і розбійник.

А хто входить у двері, той пастир овець.

Йому воротар відчиняє, і вівці голос його чують, і він кличе своїх овець по імені і виводить їх.

І коли виведе своїх овець, йде поперед них, а вівці йдуть за ним, бо знають його голос.

За чужим же не йдуть, а тікають від нього, бо не знають чужого голосу.

Цю притчу сказав їм Іісус; але вони не зрозуміли, про що Він говорив їм.

Отже, знову сказав їм Іісус: істинно, істинно кажу вам, що Я двері вівцям.

Всі, скільки їх приходило переді Мною, є злодії й розбійники; але вівці не послухали їх.

Я є двері: хто через Мене увійде, той спасеться, і увійде, і вийде, і пасовище знайде.

Злодій приходить тільки для того, щоб украсти, вбити й погубити. Я прийшов для того, щоб мали життя, і мали з достатком.

Я є пастир добрий: пастир добрий життя своє покладає за овець.

А наймит, не пастир, якому вівці не свої, побачивши, що йде вовк, залишає вівці і втікає, а вовк хапає і розганяє їх.

А наймит втікає, бо він наймит, і не турбується про овець.

Я є пастир добрий; і знаю Моїх, і Мої знають Мене.

Як знає Мене Отець, так і Я знаю Отця; і душу Мою покладаю за вівці.

Є у Мене й інші вівці, які не з цього двору, і тих Мені треба привести: і вони почують голос Мій, і буде одне стадо і один Пастир.

Тому любить Мене Отець, що Я життя Моє віддаю, щоб знов прийняти його.

Ніхто не відбирає його від Мене, але Я Сам віддаю його. Маю владу віддати його і владу маю знов прийняти його. Цю заповідь Я одержав від Отця Мого.

Від цих слів знов виникла суперечка між іудеями.

Багато з них говорили: Він біса має і безумствує; чому ж слухаєте Його?

Інші говорили: це слова не біснуватого; хіба може біс відкривати очі сліпим?

Було тоді в Ієрусалимі свято оновлення, і була зима.

Іісус ходив у храмі, в притворі Соломоновому.

Тут іудеї обступили Його і говорили Йому: чи довго триматимеш нас у невіданні? якщо Ти Христос, скажи нам прямо.

Іісус відповів їм: Я сказав вам, і не вірите; діла, які Я творю в ім’я Отця Мого, свідчать про Мене.

Але ви не вірите, бо ви не з Моїх овець, як Я сказав вам.

Вівці Мої голосу Мого слухають, і Я знаю їх; і вони йдуть за Мною.

І Я даю їм життя вічне, і не загинуть повік; і ніхто не викраде їх з руки Моєї.

Отець Мій, Котрий дав Мені їх, більший за всіх, і ніхто не може викрасти їх з руки Отця Мого.

Я і Отець – єдине.

Тут знов іудеї схопили каміння, щоб побити Його.

Іісус відповів їм: багато добрих діл показав Я вам від Отця Мого; за яке з них хочете побити Мене камінням?

Іудеї сказали Йому у відповідь: не за добрі діла хочемо побити Тебе камінням, а за богохульство і за те, що Ти, будучи людиною, робиш Себе Богом.

Іісус відповів їм: чи не написано в законі вашому: Я сказав: ви боги? (Пс. 81,6).

Якщо Він назвав богами тих, до кого було слово Боже, і не може порушитись Писання,–

чи Тому, Котрого Отець освятив і послав у світ, ви говорите: богохульствуєш, бо Я сказав: Я Син Божий?

Якщо Я не творю діл Отця Мого, не вірте Мені;

а якщо творю, то, коли не вірите Мені, вірте ділам Моїм, щоб пізнати і повірити, що Отець в Мені і Я в Ньому.

Тоді знов шукали Його схопити; але Він ухилився від рук їхніх,

і пішов знов на той бік Іордану, на те місце, де раніше хрестив Іоанн, і залишився там.

І багато прийшло до Нього і говорили, що Іоанн не сотворив жодного чуда, але все, що Іоанн сказав про Нього, було правдиве.

І багато там увірували в Нього.

 

Євангеліє від Іоанна,
Глава 10

Апостол

Павел, волею Божою покликаний Апостол Іісуса Христа, і Сосфен брат, церкві Божій у Корінфі, освяченим у Христі Іісусі, покликаним святим, з усіма, хто призиває ім’я Господа нашого Іісуса Христа, у всякому місці, у них і у нас: благодать вам і мир від Бога Отця нашого і Господа Іісуса Христа.

Завжди дякую Богові моєму за вас заради благодаті Божої, дарованої вам у Христі Іісусі, бо в Ньому ви збагатилися всім, усяким словом і всяким пізнанням, – тому що свідчення Христове утвердилося у вас, – так що ви не маєте недостатку ні в якому даруванні, чекаючи явлення Господа нашого Іісуса Христа,

Котрий і утвердить вас до кінця, щоб бути вам неповинними в день Господа нашого Іісуса Христа.

Вірний Бог, Котрим покликані ви до єднання з Сином Його Іісусом Христом, Господом нашим.

Благаю вас, браття, ім’ям Господа нашого Іісуса Христа, щоб усі ви говорили одне і не було між вами розділень, а щоб ви з’єднані були в одному дусі та в одних думках.

Бо від домашніх Хлоїних стало мені відомо про вас, браття мої, що між вами є суперечки.

Я розумію те, що у вас говорять: я – Павлів; я – Аполлосів; я – Кифін; а я – Христовий.

Хіба ж розділився Христос? хіба Павел розп’явся за вас? чи в ім’я Павлове ви хрестилися?

Дякую Богові, що я нікого з вас не хрестив, крім Кріспа та Гаія, щоб не сказав хто, що я хрестив у моє ім’я.

Хрестив же і Стефанів дім; а чи хрестив ще кого, не знаю.

Бо Христос послав мене не хрестити, а благовістити, і не в премудрості слова, щоб не скасувати хреста Христового.

Бо слово про хрест для тих, хто гине, безумство є, а для нас, хто спасаємось,– сила Божа.

Бо написано: погублю мудрість мудреців, і розум розумних відкину (Іс. 29,14).

Де мудрець? де книжник? де допитливий віку цього? Чи не обернув Бог мудрість світу цього на безумство?

Бо коли світ своєю мудрістю не пізнав Бога в премудрості Божій, то благоугодно було Богові безумством проповіді спасти віруючих.

Бо й іудеї вимагають чудес, і елліни шукають мудрості; а ми проповідуємо Христа розп’ятого, для іудеїв спокуса, а для еллінів безумство, для самих же покликаних, іудеїв і еллінів,– Христа, Божу силу і Божу премудрість; бо немудре Боже мудріше людей, і немічне Боже сильніше людей.

Погляньте, браття, хто ви, покликані: небагато серед вас мудрих за плоттю, небагато сильних, небагато благородних; але Бог вибрав немудре світу, щоб посоромити мудрих, і немічне світу вибрав Бог, щоб посоромити сильне; і незнатне світу і принижене, і нічого не значуще вибрав Бог, щоб скасувати значуще, – для того, щоб ніяка плоть не хвалилася перед Богом.

Від Нього і ви в Христі Іісусі, Котрий став для нас премудрістю від Бога, праведністю і освяченням та викупленням, щоб було, як написано: хто хвалиться, хай хвалиться Господом (Ієр. 9,24).

 

Перше послання до корінфян святого апостола Павла,
Глава 1

Старий Заповіт

Маріам і Аарон нарікали на Мойсея за дружину-ефіопку, яку Мойсей взяв, бо ж узяв собі дружину-ефіопку. Вони сказали: Хіба з одним Мойсеєм говорив Господь? Хіба й з нами не говорив? І Господь почув. А цей чоловік, Мойсей, був дуже лагідний, – лагіднішій за всіх людей, які на землі. Тож Господь негайно сказав Мойсеєві, Ааронові й Маріам: Вийдіть ви втрьох до намету свідчення. І вони втрьох вийшли до намету свідчення. А Господь зійшов у хмарному стовпі й став біля входу в намет свідчення. Були покликані Аарон і Маріам, і вони обоє вийшли. А Він сказав їм: Послухайте Моїх слів! Якщо у вас буде Господній пророк, то Я об’явлюся йому у видінні й заговорю до нього уві сні. Не так Мій слуга Мойсей. Він – довірений у всьому Моєму домі! Обличчям до обличчя Я говорю з ним – явно, а не в притчах. І він побачив Господню славу. То чому ж ви не побоялися нарікати на Мого слугу Мойсея? І гнів Господнього обурення спалахнув проти них; і Він відійшов. І хмара відійшла від намету. Аж ось: Маріам – прокажена, біла, наче сніг. Аарон поглянув на Маріам, і бачить: вона – прокажена. Тоді Аарон звернувся до Мойсея: Благаю, володарю, не покладай на нас відповідальність за цей гріх, оскільки ми впали в оману і тому згрішили. Хай же вона не буде подібною до мерця, до недоношеної мертвої дитини, що вийшла з лона матері, і хвороба пожирає половину її тіла. І закликав Мойсей до Господа, волаючи: Боже, благаю Тебе, очистити її! А Господь сказав Мойсеєві: Якщо б її батько дійсно плюнувd їй в обличчя, то чи не була б вона засоромленою сім днів? Хай же буде відлучена на сім днів, – перебуватиме поза табором, а після цього увійде. Тож Маріам на сім днів була відлучена, – перебувала поза табором. І народ не вирушив, доки Маріам не очистилася/ стала чистою. А після цього народ вирушив з Асирота й отаборився в пустелі Фаран.

 

Четверта книга Мойсея
Числа,
Глава 12

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії