Читання 12 січня

Читання дня

Євангеліє

Коли ж вони відійшли, – ось, Ангел Господній з’являється у сні Йосифу і говорить: встань, візьми Немовля і Матір Його та біжи в Єгипет, і будь там, доки не скажу тобі, бо Ірод хоче шукати Немовля, щоб погубити Його.

Він встав, взяв Немовля і Матір Його вночі і пішов у Єгипет,

і там був до смерті Ірода, щоб збулося сказане Господом через пророка, котрий говорить: з Єгипту покликав Я Сина Мого (Ос. 11,1).

Тоді Ірод, побачивши себе осміяним волхвами, дуже розгнівався, і послав повбивати усіх немовлят у Віфліємі і в усіх околицях його, від двох років і менше, відповідно до часу, про який вивідав у волхвів.

Тоді збулося сказане через пророка Ієремію, котрий говорить:

голос в Рамі чути, плач і ридання та голосіння велике: Рахіль плаче за дітьми своїми і не хоче втішитись, бо їх нема (Ієр. 31,15).

По смерті ж Ірода, – ось, Ангел Господній у сні з’являється Йосифові в Єгипті

і говорить: встань, візьми Немовля і Матір Його і йди в землю Ізраїлеву, бо вже померли ті, що шукали душу Немовляти.

Він встав, взяв Немовля і Матір Його і прийшов у землю Ізраїлеву.

Почувши ж, що Архелай царствує в Іудеї замість Ірода, батька свого, побоявся йти туди, а, одержавши у сні одкровення, пішов у землю Галілейську

і, прийшовши, оселився в місті, яке зветься Назарет, щоб збулося сказане через пророків, що Він Назореєм наречеться (Суд. 13,5).

Євангеліє від Матфея,
Глава 2, вірші 13–23

Апостол

Сповіщаю ж вам, браття, що Євангеліє, яке я благовіствував, не є людське;

бо я прийняв його і навчився не від людини, а через одкровення Іісуса Христа.

Ви чули про мій попередній спосіб життя в іудействі, що я жорстоко гонив Церкву Божу та спустошував її,

і досягав успіхів в іудействі більше за багатьох ровесників у моєму роду, будучи надмірним ревнителем батьківських моїх передань.

Коли ж Бог, Котрий вибрав мене від утроби матері моєї і покликав благодаттю Своєю, благоволив

відкрити в мені Сина Свого, щоб я благовіствував Його язичникам,– я не став тоді ж радитися з плоттю і кров’ю,

і не пішов в Ієрусалим до тих, що стали Апостолами раніше за мене, а пішов до Аравії, і знову повернувся в Дамаск.

Потім, через три роки, пішов я до Ієрусалима побачити Петра і пробув у нього днів п’ятнадцять.

Іншого з Апостолів я не бачив нікого, крім Якова, брата Господнього.

 

Послання до галатів святого апостола Павла,
Глава 1, вірші 11–19

Старий Заповіт

І сталося в той день, коли Мойсей закінчив ставити намет, то він помазав його і освятив його та все його обладнання, і жертовник, і все його обладнання, – він помазав їх і освятив їх. А ізраїльські старійшини принесли дари – дванадцять старійшин своїх родів по батьківській лінії. Це – старійшини племен, це ті, що стоять над переписаними людьми. Вони принесли свій дар перед Господом: шість критих колісниць і дванадцять волів: колісниця – від двох старійшин, і віл – від кожного; і вони доставили їх до намету. І промовив Господь до Мойсея, кажучи: Візьми в них, і хай будуть для службових справ намету свідчення; ти віддаси їх левитам, – кожному згідно з його служінням. І Мойсей, узявши колісниці та волів, передав їх левитам. Дві колісниці й чотирьох волів дав синам Ґедсона – згідно з їхнім служінням; чотири колісниці й вісьмох волів він, через Ітамара, сина священика Аарона, передав синам Мерарі – згідно з їхнім служінням. А синам Каата не дав нічого, бо вони мають справу з речами, які використовуються в служінні у святині – вони на плечах повинні їх переносити. Старійшини також принесли дари на посвячення жертовника, – в той день, коли Мойсей помазав його, – і доставили старійшини свій дар до жертовника. І сказав Господь Мойсеєві: Кожного дня якийсь старійшина нехай приносить свій дар на посвячення жертовника – один старійшина на день. Тож першого дня приніс свій дар Наассон – син Амінадава, старійшина Юдиного племені. Він приніс свій дар: одну срібну миску вагою в сто тридцять сиклів; одну золоту чашу – в сімдесят сиклів, згідно зі священним сиклем; обидві вони наповнені питльованим пшеничним борошном, замішаним на олії, – для жертви; одну кадильницю в десять золотих сиклів, – повну ладану; одного молодого бичка з великої рогатої худоби, одного барана, одне однолітнє ягня – на всепалення; /молодий син корови/ одного козла – за гріх. А на жертву спасіння – дві телиці, п’ять баранів, п’ять козлів, п’ять однолітніх овечок. Це – дар Наассона, сина Амінадава. Другого дня приніс Натанаїл, син Соґара, старійшина племені Іссахара. Він приніс свій дар: одну срібну миску вагою в сто тридцять сиклів; одну срібну чашу – в сімдесят сиклів, згідно зі священним сиклем; обидві вони наповнені питльованим пшеничним борошном, замішаним на олії, – для жертви; одну кадильницю в десять золотих, – повну ладану; одного молодого бичка з великої рогатої худоби, одного барана, одне однолітнє ягня – на всепалення; одного козла – за гріх. А на жертву спасіння – дві телиці, п’ять баранів, п’ять козлів, п’ять однолітніх овечок. Це – дар Натанаїла, сина Соґара. Третього дня – старійшина Завулонових синів, Еліяв – син Хелона. Його дар: одна срібна миска вагою у сто тридцять сиклів, одна срібна чаша в сімдесят сиклів, згідно зі священним сиклем; обидві вони наповнені питльованим пшеничним борошном, замішаним на олії, – для жертви; одна кадильниця вагою в десять золотих, – повна ладану; однин молодий бичок з великої рогатої худоби, один баран, одне однолітнє ягня – на всепалення, один козел – за гріх. А на жертву спасіння – дві телиці, п’ять баранів, п’ять козлів, п’ять однолітніх овечок. Це – дар Еліява, сина Хелона. Четвертого дня – старійшина Рувимових синів Елісур, син Седіюра. Його дар: одна срібна миска вагою у сто тридцять сиклів, одна срібна чаша в сімдесят сиклів, згідно зі священним сиклем; обидві вони наповнені питльованим пшеничним борошном, замішаним на олії, – для жертви; одна кадильниця вагою в десять золотихсиклів, повна ладану; однин молодий бичок з великої рогатої худоби, один баран, одне однолітнє ягня – на всепалення; один козел – за гріх. А на жертву спасіння – дві телиці, п’ять баранів, п’ять козлів, п’ять однолітніх овечок. Це – дар Елісура, сина Седіюра. П’ятого дня приніс дар старійшина синів Симеона – Саламіїл, син Сурісадая. Його дар: одна срібна миска вагою у сто тридцять сиклів, одна срібна чаша в сімдесят сиклів, згідно зі священним сиклем, і обидві вони наповнені питльованим пшеничним борошном, замішаним на олії, – для жертви; одна кадильниця вагою в десять золотихсиклів, повна ладану; однин молодий бичок з великої рогатої худоби, один баран, одне однолітнє ягня – на всепалення; і один козел – за гріх. А на жертву спасіння – дві телиці, п’ять баранів, п’ять козлів, п’ять однолітніх овечок. Це – дар Саламіїла, сина Сурісадая. Шостого дня приніс дар старійшина синів Ґада – Елісаф, син Раґуїла. Його дар: одна срібна миска вагою у сто тридцять сиклів, одна срібна чаша в сімдесят сиклів, за священним сиклем – обидві вони наповнені питльованим пшеничним борошном, замішаним на олії, – для жертви; одна кадильниця вагою в десять золотих, повна ладану; однин молодий бичок з великої рогатої худоби, один баран, одне однолітнє ягня – на всепалення, і один козел зі стада – за гріх. А на жертву спасіння – дві телиці, п’ять баранів, п’ять козлів, п’ять однолітніх овечок. Це – дар Елісафа, сина Раґуїла. Сьомого дня приніс дар старійшина синів Єфрема – Елісама, син Еміуда. Його дар: одна срібна миска вагою у сто тридцять сиклів, одна срібна чаша в сімдесят сиклів, згідно зі священним сиклем, – обидві вони наповнені питльованим пшеничним борошном, замішаним на олії, – для жертви; одна кадильниця вагою в десять золотих – повна ладану; один молодий бичок з великої рогатої худоби, один баран, одне однолітнє ягня – на всепалення; і один козел зі стада – за гріх. А на жертву спасіння – дві телиці, п’ять баранів, п’ять козлів, п’ять однолітніх овечок. Це – дар Елісами, сина Еміуда. Восьмого дня приніс дар старійшина синів Манасії – Гамалиїл, син Фадасура. Його дар: одна срібна миска вагою у сто тридцять сиклів, одна срібна чаша в сімдесят сиклів, згідно зі священним сиклем, – обидві вони наповнені питльованим пшеничним борошном, замішаним на олії, – для жертви; одна кадильниця вагою в десять золотих – повна ладану; один молодий бичок з великої рогатої худоби, один баран, одне однолітнє ягня – на всепалення; і один козел зі стада – за гріх. А на жертву спасіння – дві телиці, п’ять баранів, п’ять козлів, п’ять однолітніх овечок. Це – дар Гамалиїла, сина Фадасура. Дев’ятого дня приніс дар старійшина синів Веніамина – Авідан, син Ґадеоні. Його дар: одна срібна миска вагою у сто тридцять сиклів, одна срібна чаша в сімдесят сиклів, згідно зі священним сиклем, – обидві вони наповнені питльованим пшеничним борошном, замішаним на олії, – для жертви; одна кадильниця вагою в десять золотих сиклів – повна ладану; один молодий бичок з великої рогатої худоби, один баран, одне однолітнє ягня – на всепалення, і один козел зі стада – за гріх. А на жертву спасіння – дві телиці, п’ять баранів, п’ять козлів, п’ять однолітніх овечок. Це – дар Авідана, сина Ґедеоні. Десятого дня приніс дар старійшина синів Дана – Ахієзер, син Амісадая. Його дар: одна срібна миска вагою у сто тридцять сиклів, одна срібна чаша в сімдесят сиклів, згідно зі священним сиклем, – обидві вони наповнені питльованим пшеничним борошном, замішаним на олії, – для жертви; одна кадильниця вагою в десять золотих сиклів – повна ладану; один молодий бичок з великої рогатої худоби, один баран, одне однолітнє ягня – на всепалення. І один козел зі стада – за гріх. А на жертву спасіння – дві телиці, п’ять баранів, п’ять козлів, п’ять однолітніх овечок. Це – дар Ахієзера, сина Амісадая. Одинадцятого дня приніс дар старійшина синів Асира Фаґеїл, син Ехрана. Його дар: одна срібна миска вагою у сто тридцять сиклів, одна срібна чаша в сімдесят сиклів, згідно зі священним сиклем, – обидві вони наповнені питльованим пшеничним борошном, замішаним на олії, – для жертви; одна кадильниця вагою в десять золотих – повна ладану; один молодий бичок з великої рогатої худоби, один баран, одне однолітнє ягня – на всепалення, і один козел зі стада – за гріх. А на жертву спасіння – дві телиці, п’ять баранів, п’ять козлів, п’ять однолітніх овечок. Це – дар Фаґеїла, сина Ехрана. Дванадцятого дня приніс дар старійшина синів Нефталима – Ахіре, син Енана. Його дар: одна срібна миска вагою у сто тридцять сиклів, одна срібна чаша в сімдесят сиклів, згідно зі священним сиклем, – обидві вони наповнені питльованим пшеничним борошном, замішаним на олії, – для жертви; одна кадильниця вагою в десять золотих – повна ладану; один молодий бичок з великої рогатої худоби, один баран, одне однолітнє ягня – на всепалення; і один козел зі стада – за гріх. І на жертву спасіння – дві телиці, п’ять баранів, п’ять козлів, п’ять однолітніх овечок. Це – дар Ахіре, сина Енана. Це – на  посвячення жертовника, в той день, коли Мойсей його помазав, – від старійшин ізраїльських синів. Срібних мисок – дванадцять, срібних чаш – дванадцять, золотих кадильниць – дванадцять. Сто тридцять сиклів одна миска і сімдесят сиклів одна чаша; весь срібний посуд – дві тисячі чотириста сиклів згідно зі священним сиклем. Золотих кадильниць, повних ладану – дванадцять. Все золото кадильниць – сто двадцять золотих сиклів. Уся худоба для всепалення – дванадцять бичків, дванадцять баранів, дванадцять однолітніх ягнят; та їхні жертви, та їхні жертви виливання, та дванадцять козлів зі стада – за гріх. Усієї худоби для жертви спасіння – двадцять чотири телиці, шістдесят баранів, шістдесят козлів, шістдесят однолітніх овечок без вади. Це – на посвячення жертовника після того, як він уповноважив його на служіння і помазав його. Коли входив Мойсей у намет свідчення, щоб говорити до Нього, то почув голос Господа, Який промовляв до нього згори від Очищення, що над ковчегом свідчення, між двома херувимами, – Господь говорив з ним.

Четверта книга Мойсея
Числа,
Глава 7

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії