Читання 24 грудня

Читання дня

Євангеліє

Всі митарі і грішники наближалися до Нього, щоб послухати Його.

Фарисеї ж та книжники нарікали, кажучи: Він приймає грішників і їсть з ними.

Але Він сказав їм таку притчу:

хто з вас, маючи сто овець і загубивши одну з них, не покине дев’яносто дев’ять у пустині і не піде за загубленою, доки не знайде її?

А коли знайде її, з радістю візьме на плечі свої

і, прийшовши додому, покличе друзів і сусідів і скаже їм: порадійте зі мною; я знайшов вівцю мою загублену.

Кажу вам, що так на небесах більше буде радості за одного грішника, що кається, ніж за дев’яносто дев’ять праведників, які не мають потреби в покаянні.

Або яка жінка, маючи десять драхм*, якщо загубить одну драхму, не засвітить світла і не почне мести кімнату і шукати старанно, доки не знайде,

а знайшовши, покличе подруг і сусідок і скаже: порадійте зі мною;  я знайшла загублену драхму.

Так, кажу вам, буває радість у Ангелів Божих і за одного грішника, що кається.

Ще сказав: у одного чоловіка було два сини;

і сказав молодший з них батькові: отче! дай мені частину майна, що належить мені. І батько розділив між ними майно.

Через кілька днів молодший син, зібравши все, пішов у далекий край і там розтратив своє майно, живучи розпутно.

Коли ж він усе прожив, настав великий голод у тій країні, і він почав бідувати;

і пішов, пристав до одного з жителів тієї країни; а той послав його на свої поля пасти свиней;

і він радий був насититись ріжками, які їли свині, але ніхто не давав йому.

Опам’ятавшись, він сказав: скільки наймитів у батька мого мають надмір хліба, а я вмираю з голоду;

встану, піду до батька мого і скажу йому: отче! согрішив я проти неба і перед тобою

і вже недостойний зватися твоїм сином; прийми мене як одного з наймитів твоїх.

Встав і пішов до батька свого. І коли він був ще далеко, батько побачив його і переповнився жалем; побіг, і кинувся йому на шию і цілував його.

Син же сказав йому: отче! я согрішив проти неба і перед тобою і вже недостойний зватись твоїм сином.

А батько сказав рабам своїм: принесіть кращу одежу і одягніть його, і дайте перстень на руку його і взуття на ноги;

і приведіть годоване теля, і заколіть; будемо їсти й веселитись!

бо син мій цей був мертвий і ожив, пропав був і знайшовся. І почали веселитися.

А старший син його був у полі; і коли, повертаючись, наблизився до дому, почув співи та радощі;

і, покликавши одного із слуг, запитав: що це таке?

Він сказав йому: брат твій прийшов; і батько твій заколов годоване теля, бо зустрів його здоровим.

Він розгнівався і не хотів увійти. Батько ж його, вийшовши, кликав його.

Але він сказав у відповідь батькові: ось, я стільки років служу тобі і ніколи не переступав наказів твоїх, але ти ніколи не дав мені й козляти, щоб мені повеселитися з друзями моїми.

А коли цей син твій, що змарнував добро своє з блудницями, прийшов, ти заколов для нього годоване теля.

Він же сказав йому: сину мій! ти завжди зі мною, і все моє твоє,

а з того належить радіти й веселитись, що брат твій цей був мертвий і ожив, пропав був і знайшовся.

 

Євангеліє від Луки,
Глава 15

Апостол

Старець – вибраній господині і дітям її, яких я по істині люблю, і не тільки я, а і всі, що пізнали істину,

заради істини, що перебуває в нас і буде з нами повік.

Хай буде з вами благодать, милість, мир від Бога Отця і від Господа Іісуса Христа, Сина Отчого, в істині і любові.

Я дуже зрадів, що знайшов між дітьми твоїми таких, що ходять в істині, як ми прийняли заповідь від Отця.

І нині прошу тебе, господине, не як нову заповідь пропоную тобі, а як ту, що ми маємо від початку, щоб ми любили один одного.

Любов же полягає в тому, щоб ми жили за Його заповідями. Це та заповідь, яку ви чули від початку, щоб жили згідно з нею.

Бо багато тих, хто вводить в оману, увійшло в світ; вони не сповідують Іісуса Христа, Котрий прийшов у плоті: така людина є спокусник і антихрист.

Пильнуйте себе, щоб нам не загубити того, над чим ми трудились, але щоб отримати повну нагороду.

Кожен, хто переступає вчення Христове і не перебуває в ньому, не має Бога; хто перебуває у вченні Христовому, має і Отця і Сина.

 Хто приходить до вас і не приносить цього вчення, того не приймайте в дім і не вітайте його.

Бо той, хто його вітає, бере участь у злих ділах його.

Багато маю написати вам, але не хочу на папері чорнилами, а надіюсь прийти до вас і говорити устами до уст, щоб радість ваша була повна.

Вітають тебе діти сестри твоєї вибраної. Амінь.

 

Друге соборне послання святого апостола Іоанна Богослова,
Глава 1

Старий Заповіт

Господь промовив до Мойсея та Аарона, кажучи: Промов до ізраїльських синів та скажи їм: Якщо у якогось чоловікаm буде виділення з його тіла, то його виділення є нечисте. І ось закон про його нечистоту, коли він виділяє сім’я зі свого тіла, з виділення, чи коли його тіло закупорилося через виділення, – це є його нечистота у ньому; усі дні виділення його тіла, чи коли його тіло закупорилося через виділення, – це є його нечистота. Кожне ліжко, на яке ляже той, хто має виділення сімені, буде нечистим, і кожна річ, на яку сяде той, хто має виділення сімені, буде нечиста. Людина, яка доторкнеться до його ліжка, нехай випере свій одяг та помиється водою, – і буде нечистою до вечора. І хто сидітиме на речі, на якій сидів той, хто має виділення сімені, нехай випере свій одяг та помиється водою, – і буде нечистим до вечора. І хто доторкнеться до тіла того, хто має виділення сімені, нехай випере одяг та помиється водою, – і буде нечистим до вечора. А якщо той, хто має виділення сімені, плюне на чистого, то нехай той також випере одяг та помиється водою, – і буде нечистим до вечора. Кожне осляче сідло, на яке сяде той, хто має виділення сімені, буде нечистим до вечора. І кожний, хто доторкнеться до будь-чого, що буде під ним, буде нечистим до вечора. І хто нестиме це, той нехай також випере свій одяг та помиється водою, – і буде нечистим до вечора. До кого б не доторкнувся той, хто має виділення сімені, не помивши рук, той нехай випере одяг та помиє водою тіло, – і буде нечистим до вечора. Глиняний посуд, до якого доторкнеться той, хто має виділення сімені, нехай буде розбитий. А дерев’яний посуд нехай буде помитий водою, – і буде чистий.

Коли ж той, хто має виділення сімені, очиститься від своїх виділень, нехай відлічить собі сім днів на своє очищення, – й нехай випере свій одяг та помиє водою тіло, – і буде чистим. А восьмого дня нехай візьме собі дві горлиці або двох голубенят, принесе їх перед Господа до входу в намет свідчення і дасть їх священикові. І священик принесе їх: одне – в жертву за гріх, а друге – у всепалення. І священик звершить за нього викуплення перед Господом від його виділень.

Чоловік, у якого станеться виверження сімені, нехай помиє водою усе своє тіло, – і буде нечистим до вечора. Будь-який одяг і будь-яка шкіра, на яких станеться виверження сімені, нехай будуть випрані водою, – і будуть нечистими до вечора. І якщо чоловік спатиме з жінкою, і станеться виверження сімені, то нехай обоє помиються водою, – і будуть нечистими до вечора.

Коли жінка матиме кров’яні виділення, в її тілі будуть її виділення, то нехай вона перебуває у своїх місячних сім днів. Кожний, хто доторкнеться до неї, буде нечистим до вечора. Усе, на чому вона лежатиме під час своїх місячних, буде нечистим й усе, на що вона сяде, буде нечистим. Кожний, хто доторкнеться до її ліжка, нехай випере свій одяг та помиє водою своє тіло, – і буде нечистим до вечора. І кожний, хто доторкнеться до будь-якої речі, на яку вона сяде, нехай випере свій одяг та помиється водою, – і буде нечистим до вечора. Якщо ж це трапиться, коли вона буде на ліжку або на речі, на якій вона сидітиме, – якщо хтось доторкнеться до неї, то буде нечистим до вечора. Якщо ж хтось взагалі спатимеn з нею, то її нечистота буде на ньому, – і він буде нечистим сім днів. Кожне ліжко, на якому він спатиме, буде нечистим. А якщо жінка матиме кров’яні виділення більше днів не в час своїх місячних, чи якщо вона матиме виділення після своїх місячних, то в усі дні виділень її нечистоти вона буде нечистою, як у дні місячних. Кожне ліжко, на якому вона спатиме впродовж усіх днів виділень, буде для неї як ліжко місячних. І кожна річ, на яку вона сяде, буде нечистою як нечистота місячних. Кожний, хто доторкнеться до неї, буде нечистим; нехай він випере одяг та помиє водою тіло, – і буде нечистим до вечора. Якщо ж вона очиститься від виділень, то нехай відлічить собі сім днів – і після того буде чистою. А восьмого дня нехай візьме собі дві горлиці або двох голубенят та принесе їх до священика, до входу в намет свідчення. І священик принесе одне в жертву за гріх, а друге – у всепалення. І священик звершить за неї перед Господом викуплення від виділень її нечистоти. Так уберігатимете ізраїльських синів від їхніх нечистот, – і вони не повмирають через свою нечистоту, оскверняючи Мій намет, що посеред них. Такий закон про того, хто має виділення сімені, і якщо у когось станеться виверження сімені, так що він ним занечиститься; про недужу на кровотечу під час її місячних; про того, хто має виділення сімені, під час його виділень, про чоловіка чи жінку; та про чоловіка, який спатиме з тією, що відсиджується.

 

Третя книга Мойсея
Левітів,
Глава 15

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії