Читання 22 грудня

Читання дня

Євангеліє

І коли входив Він в одне село, зустріли Його десять чоловік прокажених, які зупинились віддалік

і гучним голосом говорили: Іісусе Наставнику! помилуй нас.

Побачивши їх, Він сказав їм: підіть, покажіться священникам. І коли вони йшли, очистилися.

Один же з них, побачивши, що зцілився, повернувся, гучним голосом прославляючи Бога,

і припав лицем до ніг Його, дякуючи Йому; і це був самарянин.

Тоді Іісус сказав: чи не десять очистились? де ж дев’ять?

чому вони не повернулись віддати хвалу Богові, тільки іноплемінник цей?

І сказав йому: встань, іди; віра твоя спасла тебе.

Євангеліє від Луки,
Глава 17, вірші 12-19

Апостол

Нарешті, браття мої, зміцнюйтесь Господом і могутністю сили Його.

Одягніться в повну зброю Божу, щоб вам можна було стати проти хитрощів диявольських,

бо наша боротьба не проти крові і плоті, а проти начальств, проти властей, проти світоправителів темряви віку цього, проти духів злоби піднебесних.

Для цього прийміть повну зброю Божу, щоб ви змогли протистояти в день злий і, все подолавши, вистояти.

Отож станьте, підперезавши чресла ваші істиною і одягнувшись у броню праведності,

і взувши ноги в готовність благовіствувати мир;

а понад усе візьміть щит віри, яким зможете погасити всі розпечені стріли лукавого;

і шолом спасіння візьміть, і меч духовний, що є слово Боже.

 

Послання до єфесян святого апостола Павла,
Глава 6, вірші 10-17

Старий Заповіт

Господь промовив до Мойсея й Аарона, кажучи:

Якщо в якоїсь людини на шкірі її тіла буде блискучий рубець чи пляма, і буде ураження проказою на шкірі її тіла, то нехай вона буде приведена до священика Аарона чи до одного з його синів, священиків. Священик огляне ураження на шкірі її тіла, – і якщо волоски на ураженні стали білими, й вигляд того ураження глибший від поверхні шкіри тіла, то це є ураження проказою. Священик вчинить огляд і оголосить її нечистою. А якщо це буде біла блискуча пляма на шкірі тіла, і її вигляд не буде глибший від поверхні шкіри, і її волоски не стали білими волосками, а темні вони, то нехай священик ізолює уражену особу на сім днів. Сьомого дня священик огляне ураження, і ось – якщо ураження залишається перед ним, – не поширилося ураження по шкірі, то священик ще раз ізолює її на сім днів. Сьомого дня священик ще раз огляне її, і ось – якщо ураження тьмяне, не поширилося ураження по шкірі, то священик оголосить її чистою, бо це – просто пляма. І, виправши одяг, вона буде чистою. Якщо ж після того, як священик оглянув її, щоб оголосити її чистою, пляма, змінившись, пошириться по шкірі, то нехай вона покажеться священикові ще раз. Священик огляне її, і ось – якщо пляма поширилася по шкірі, то священик оголосить її нечистою: це є проказа.

А якщо в якоїсь людини з’явиться ураження проказою, то нехай вона прийде до священика. Священик вчинить огляд, і ось – якщо на шкірі – білий рубець, і він змінив свої волоски на білі, а на рубці – здорова ділянка живого м’яса, то це – задавнена проказа, на шкірі тіла вона. Священик оголосить її нечистою й ізолює її, бо вона нечиста. Якщо ж проказа взагалі розцвітеg на шкірі, й покриє проказа всю шкіру ураженої особи від голови до ніг, куди лиш не гляне священик, то священик вчинить огляд, і ось – якщо проказа покрила всю шкіру тіла, то нехай священик оголосить уражену особу чистою, бо вона вся стала біла, – вона чиста. А того дня, коли у ній з’явиться живе тіло, вона буде оголошена нечистою. Священик огляне здорове тіло, – і здорове тіло вчинить її нечистою, бо воно є нечисте, це є проказа. Якщо ж здорове тіло відновиться і стане білим, то нехай вона прийде до священика; священик вчинить огляд, і ось – якщо ураження стало білим, то нехай священик оголосить уражену особу чистою, – вона чиста.

А якщо на чиємусь тілі буде на шкірі нарив, і він загоїться, і на місці нариву буде білий рубець або біліюча чи червоніюча блискуча пляма, то нехай він покажеться священикові. Священик вчинить огляд, і ось – якщо її вигляд глибший від поверхні шкіри, а її волоски стали білі, то нехай священик оголосить його нечистим: це є проказа, яка розцвіла в нариві. Якщо ж священик вчинить огляд, і ось – у ній немає білих волосків, вона не глибша від поверхні шкіри тіла, й вони тьмяні, то священик ізолює його на сім днів. Якщо ж вона тоді таки поширитьсяh по шкірі, то священик оголосить його нечистим, – це є ураження проказою, що розцвіла в нариві. Якщо ж блискучість залишатиметься у своїх межах і не поширюватиметься, то це просто рубець від нариву, – священик оголосить його чистим.

А якщо на чиємусь тілі на його шкірі буде опік від вогню, і буде яскраве, блискуче, біло-червоняве чи чисто-біле загоєння від опіку на його шкірі, то нехай священик огляне його, і ось – якщо білі волоски стали блискучими, а його вигляд – глибший від поверхні шкіри, то це є проказа, яка розцвіла в опіку. Тож священик оголосить його нечистим, бо це є ураження проказою. Якщо ж священик вчинить огляд, і ось – на блискучій плямі немає білих волосків, вона не є глибша від поверхні шкіри і вона тьмяна, – то священик ізолює його на сім днів. Сьомого дня священик огляне її, – і якщо вона таки поширитьсяi по шкірі, то священик оголосить його нечистим: це є ураження проказою, яка розцвіла в нариві. Якщо ж блискуча пляма залишається у своїх межах, не поширюється по шкірі, й вона тьмяна, то це є рубець від опіку. Тож священик оголосить його чистим, бо це є слід від опіку.

А якщо в чоловіка або жінки з’явиться ураження проказою на голові чи на бороді, то нехай священик огляне те ураження, і ось – якщо його вигляд більш запалий від поверхні шкіри, а волоски на ньому жовтуваті й тонкі, то нехай священик оголосить його нечистим: це є парші, проказа голови чи проказа бороди. А якщо священик огляне ураження паршами, і ось – його вигляд не є більш запалий від поверхні шкіри, й волоски на ньому не є жовтуваті, то нехай священик ізолює ураженого паршами на сім днів. Сьомого дня священик огляне ураження, і ось – якщо парші не поширилися, волоски на них не є жовтуваті, й вигляд паршів не є глибший від поверхні шкіри, то нехай він поголить шкіру, але паршів хай не голить; і священик ізолює хворого на парші ще раз на сім днів. Сьомого дня священик огляне парші, і ось – якщо парші не поширилися по шкірі після того, як її поголено, і вигляд паршів не є глибший від поверхні шкіри, то нехай священик оголосить його чистим, і, виправши одяг, він стане чистим. Якщо ж після оголошення його чистим, парші таки поширятьсяj по шкірі, то нехай священик вчинить огляд, і ось – якщо парші поширилися по шкірі, то священик уже не дивитиметься за жовтими волосками, бо він нечистий. А якщо парші перед ним залишилися у своїх межах, і на них виросли чорні волоски, то парші пройшли, – він чистий, тож священик оголосить його чистим.

А якщо в чоловіка або жінки на шкірі їхнього тіла з’являться блискучі плями з білуватим полиском, то нехай священик вчинить огляд, і ось – якщо на шкірі їхнього тіла блискучі плями з білуватим полиском, то це лишай, – він чистий; він розцвів на шкірі його тіла, – він чистий.

Якщо у когось облисіє голова, то він просто лисий, – він чистий. І якщо його голова облисіє спереду, то він просто лисий спереду, – він чистий. Якщо ж на його задній лисині чи на його передній лисині з’явиться біло-червонувате ураження, то це є проказа, що розцвіла на його задній лисині чи на його передній лисині. Священик огляне його, і ось – якщо вигляд ураження на його задній лисині чи на його передній лисині – біло-червонуватий, схожий на вигляд прокази на шкірі його тіла, то він – прокажена людина. Священик неодмінно оголосить його нечистимk: на його голові – ураження проказою.

У прокаженого, у якого є ураження проказою, нехай одяг буде розперезаний, його голова – непокрита, нехай він буде загорнений навколо своїх уст і нехай називається нечистим. Усі дні, доки в нього буде те ураження, будучи нечистим, він буде вважатися нечистим. Він житиме окремо, місце його перебування буде поза табором.

А якщо ураження проказою з’явиться на одязі, – на вовняному одязі або на льняному одязі, на повздовжніх або на поперечних нитках, на лляній або на вовняній тканині, на шкірі або на будь-чому, що вироблене зі шкіри, – і на шкірі або на одязі, на повздовжніх або на поперечних нитках тканини, чи на будь-якій речі, виробленій зі шкіри, з’явиться зеленувате або червонувате ураження, то це є ураження проказою, – тож нехай власник покаже його священикові. Священик огляне те ураження й ізолює священик уражену річ на сім днів. Сьомого дня священик огляне ураження, – і якщо ураження пошириться на одязі, на повздовжніх або на поперечних нитках тканини, чи на шкірі, на будь-чому, що в якомусь виробі буде вироблене зі шкіри, то те ураження – тривка проказа, воно нечисте. Нехай він спалить одяг, повздовжні чи поперечні нитки на вовняній чи на лляній тканині, чи на будь-якій шкіряній речі, на якій буде те ураження, бо це є тривка проказа, – нехай буде спалена у вогні. Якщо ж священик вчинить огляд, – і ураження не пошириться по одязі, по повздовжніх чи по поперечних нитках тканини, чи по будь-якій шкіряній речі, то нехай священик звелить, і власник випере те, на чому є ураження, і священик ізолює уражену річ на сім днів ще раз. А після того, як його випрано, священик огляне ураження, – і якщо те ураження не змінило вигляду й ураження не поширюється, то воно нечисте – нехай буде спалене у вогні; воно закріпилося на одязі, на повздовжніх чи на поперечних нитках тканини. А якщо священик вчинить огляд, – і ураження після того, як його випрано, буде тьмяне, то нехай він вирве його з одягу, зі шкіри чи з повздовжніх чи поперечних ниток тканини. Якщо ж воно з’явиться на одязі, на повздовжніх чи на поперечних нитках тканини, чи на якійсь шкіряній речі знову, то це є проказа, що розквітає. Нехай те, на чому є ураження, буде спалене у вогні. А одяг, повздовжні чи поперечні нитки тканини, чи будь-яка шкіряна річ, які будуть випрані, й ураження з них зникне, – нехай будуть випрані ще раз і будуть чисті.

Такий закон про ураження проказою вовняного чи льняного одягу, повздовжніх чи поперечних ниток тканини, чи будь-якої шкіряної речі – для оголошення їх чистими або оголошення їх нечистими.

Третя книга Мойсея
Левітів,
Глава 13

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії