Читання 19 грудня

Читання дня

Євангеліє

Коли в одному місці Він молився і перестав, один з учнів Його сказав Йому: Господи! навчи нас молитися, як і Іоанн навчив учнів своїх.

Він сказав їм: коли молитесь, кажіть: Отче наш, Ти, що є на небесах! хай святиться ім’я Твоє; хай прийде Царство Твоє; хай буде воля Твоя і на землі, як на небі;

хліб наш насущний подавай нам щоденно;

і прости нам гріхи наші, як і ми прощаємо всякому боржнику нашому; і не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого.

І сказав їм: припустимо, що хто-небудь з вас, маючи друга, прийде до нього опівночі і скаже йому: друже! позич мені три хлібини,

бо друг мій зайшов до мене з дороги, і мені нічого дати йому;

а той зсередини скаже йому у відповідь: не турбуй мене, двері вже зачинені, і діти мої зі мною на постелі; не можу встати і дати тобі.

Якщо, кажу вам, він не встане і не дасть йому по дружбі з ним, то через невідступність його, вставши, дасть йому, скільки просить.

І Я скажу вам: просіть, і дано буде вам; шукайте, і знайдете; стукайте, і відчинять вам,

бо кожний, хто просить, одержує, і хто шукає, знаходить, і хто стукає, тому відчинять.

Який з вас батько, коли син попросить у нього хліба, подасть йому камінь? або коли попросить риби, подасть йому змію замість риби?

або, якщо попросить яйця, подасть йому скорпіона?

Отже, якщо ви, будучи лихими, вмієте добрі дари давати дітям вашим, то тим більше Отець Небесний дасть Духа Святого тим, хто просить у Нього.

Одного разу вигнав Він біса, який був німий; і коли біс вийшов, німий став говорити; і народ здивувався.

Деякі ж з них говорили: Він виганяє бісів силою веєльзевула, князя бісівського.

А інші, спокушаючи, вимагали від Нього знамення з неба.

Але Він, знаючи їхні думки, сказав їм: всяке царство, що само в собі розділиться, запустіє, і дім, який розділиться сам в собі, упаде;

якщо ж сатана сам в собі розділився, то як встоїть його царство? А ви говорите, що Я силою веєльзевула виганяю бісів;

і якщо Я силою веєльзевула виганяю бісів, то сини ваші чиєю силою виганяють їх? Тому вони будуть вам суддями.

Якщо ж Я перстом Божим виганяю бісів, то значить прийшло до вас Царство Боже.

Коли сильний, озброївшись, стереже свій дім, тоді майно його в безпеці;

коли ж сильніший за нього нападе на нього і переможе його, тоді візьме всю зброю його, на яку він покладався, і здобич свою розділить.

Хто не зі Мною, той проти Мене; і хто не збирає зі Мною, той марнує.

Коли нечистий дух вийде з людини, то ходить місцями безводними, шукаючи спокою і, не знаходячи, каже: повернусь до дому свого, звідки вийшов;

і, прийшовши, знаходить його виметеним і прибраним;

тоді йде і бере з собою інших сім духів, ще лютіших, ніж сам, і, увійшовши, живуть там,– і буває для людини тієї останнє гірше першого.

Коли ж Він це говорив, одна жінка, піднявши голос з народу, сказала Йому: блаженна утроба, що носила Тебе, і груди, що годували Тебе!

А Він сказав: блаженні ті, що слухають слово Боже і виконують його.

Коли ж багато народу стало збиратися, Він почав говорити: рід цей лукавий, він знамення шукає, і знамення не буде дано йому, крім знамення Іони пророка;

бо як Іона був знаменням ніневітянам, так буде і Син Людський родові цьому.

Цариця південна встане на суд з людьми роду цього і осудить їх, бо вона від краю землі приходила послухати мудрість Соломонову; а ось, тут більше від Соломона.

Ніневітяни встануть на суд з родом цим і осудять його, бо вони покаялись від проповіді Іониної, і ось, тут більше від Іони.

Ніхто, засвітивши свічку, не ставить її в закритому місці чи під посудиною, а на підсвічнику, щоб усі, що входять, бачили світло.

Світильник для тіла є око; отже, якщо око твоє буде чисте, то і все тіло твоє буде світле; а якщо воно буде лукаве, то і тіло твоє буде темне.

Отож дивись: світло, що в тобі, чи не є темрява?

Якщо ж тіло твоє все світле і не має жодної темної частини, то буде світле все так, ніби світильник сяйвом освітлював тебе.

Коли Він говорив це, один фарисей запросив Його до себе на обід. Він прийшов і возліг.

Фарисей же здивувався, побачивши, що Він не помив рук перед обідом.

Але Господь сказав йому: нині ви, фарисеї, очищаєте зовні чаші і блюда, а нутро ваше сповнене грабування та лукавства.

Нерозумні! чи не Той, Хто створив зовнішнє, створив і внутрішнє?

Краще подавайте милостиню з того, що маєте, тоді все буде у вас чисте.

Але горе вам, фарисеям, що даєте десяту частину з м’яти, рути і всяких овочів, а не дбаєте про суд і любов Божу: це треба робити, і того не залишати.

Горе вам, фарисеям, що любите перші місця в синагогах і привітання на народних зібраннях.

Горе вам, книжники і фарисеї, лицеміри, що ви – як ті невідомі гроби, над якими люди ходять і не знають того.

На це хтось із законників сказав Йому: Учителю! говорячи це, Ти і нас ображаєш.

Але Він сказав: і вам, законникам, горе, що обтяжуєте людей тягарями непосильними, а самі жодним пальцем своїм не доторкнетесь до них.

Горе вам, що будуєте гробниці пророкам, яких повбивали батьки ваші:

цим ви свідчите про діла батьків ваших і погоджуєтеся з ними, бо вони повбивали пророків, а ви будуєте їм гробниці.

Тому і премудрість Божа сказала: пошлю до них пророків і Апостолів, і одних уб’ють, а інших виженуть;

хай запитається з роду цього за кров усіх пророків, пролиту від створення світу,

від крові Авеля до крові Захарії, вбитого між жертовником і храмом. Так, кажу вам, запитається з роду цього.

Горе вам, законникам, що ви взяли ключ розуміння: самі не ввійшли, і тим, хто хотів увійти, перешкодили.

Коли Він говорив їм це, книжники і фарисеї почали дуже сердитись і приступати до Нього, вимагаючи від Нього відповіді на багато що,

підкопуючись під Нього, і намагаючись уловити з уст Його що-небудь таке, щоб звинуватити Його.

 

Євангеліє від Луки,
Глава 11

Апостол

Діти мої! це пишу вам, щоб ви не согрішали; а якщо б хто согрішив, то ми маємо ходатая перед Отцем, Іісуса Христа, праведника.

Він є умилостивлення за гріхи наші, і не тільки за наші, але і за гріхи усього світу.

А що ми пізнали Його, дізнаємося з того, що додержуємось Його заповідей.

Хто говорить: я пізнав Його, але заповідей Його не виконує, той лжець і нема в ньому правди;

а хто додержує слово Його, в тому істинно любов Божа здійснилася; з цього пізнаємо, що ми в Ньому.

Хто говорить, що перебуває в Ньому, той повинен робити так, як Він робив.

Улюблені! пишу вам не нову заповідь, а заповідь давню, яку ви мали від початку. Давня заповідь – це слово, яке ви чули від початку.

Але притому і нову заповідь пишу вам, що є справді і в Ньому, і у вас, тому що темрява минає і правдиве світло вже світить.

Хто говорить, що він у світлі, а ненавидить брата свого, той ще в темряві.

Хто любить брата свого, той перебуває у світлі, і нема в ньому спокуси.

А хто ненавидить брата свого, той перебуває в темряві, і в темряві ходить, і не знає, куди йде, бо темрява засліпила йому очі.

Пишу вам, діти, бо прощені вам гріхи заради імені Його.

Пишу вам, отці, бо ви пізнали Сущого від початку. Пишу вам, юнаки, бо ви перемогли лукавого. Пишу вам, отроки, бо ви пізнали Отця.

Я написав вам, отці, бо ви пізнали Безначального. Я написав вам, юнаки, бо ви сильні, і слово Боже перебуває у вас, і ви перемогли лукавого.

Не любіть світу, ні того, що в світі: хто любить світ, у тому нема любові Отчої.

Бо все, що в світі: похоть плоті, похоть очей і гордість житейська, не від Отця, а від світу цього.

І світ минає, і похоть його, а той, хто виконує волю Божу, перебуває повік.

Діти! останній час. І як ви чули, що прийде антихрист, і тепер з’явилося багато антихристів, то ми і пізнаємо з того, що останній час.

Вони вийшли від нас, але не були наші: бо якби вони були наші, то залишилися б з нами; але вони вийшли і через те виявилось, що не всі наші.

Втім, ви маєте помазання від Святого і знаєте все.

Я написав вам не тому, що ви не знаєте істини, але тому, що ви знаєте її, рівно як і те, що всяка неправда не від істини.

Хто лжець, як не той, хто відкидає, що Іісус є Христос? Це антихрист, що відрікається Отця і Сина.

Кожен, хто відрікається Сина, не має і Отця; а хто визнає Сина, має і Отця.

Отже, що ви чули від початку, те хай і перебуває у вас; якщо перебуватиме у вас те, що ви чули від початку, то і ви перебуватимете в Сині і в Отці.

Обітниця ж, яку Він дав нам, є життя вічне.

Це я написав вам про тих, що вводять вас в оману.

А втім, помазання, яке ви одержали від Нього, у вас перебуває, і ви не маєте потреби, щоб хто вчив вас; а що саме це помазання вчить вас усьому, і воно істинне і правдиве, то, чого воно навчило вас, в тому перебувайте.

Отже, діти, перебувайте в Ньому, щоб, коли Він явиться, мати нам дерзновіння і не посоромитись перед Ним у час Його пришестя.

Коли ви знаєте, що Він праведник, знайте і те, що кожен, хто творить правду, народився від Нього.

 

Перше соборне послання святого апостола Іоанна Богослова,
Глава 2

Старий Заповіт

А два Ааронові сини, Надав та Авіюд, узявши кожен свою кадильницю, поклали в них вогню, вкинули в них ладану і принесли перед Господом сторонній вогонь, – якого Господь не велів їм приносити. Тоді від Господа вийшов вогонь і поглинув їх, – і вони померли перед Господом. Мойсей сказав Ааронові: Це те, про що говорив Господь, кажучи: Тими, хто наближається до Мене, Я повинен святитися і в усій громаді повинен прославлятися. Й Аарон розчулився. Тоді Мойсей покликав Місаїла та Елісафана, синів Озіїла, синів брата Ааронового батька, і сказав їм: Підійдіть і заберіть своїх братів від облич святих за табір. Ті підійшли й забрали їх у їхніх хітонах за табір, так, як сказав Мойсей. Тоді Мойсей сказав Ааронові та його синам, які залишилися, Елеазарові й Ітамарові: Не знімайте зі своїх голів клобуків і не роздирайте свого одягу, щоб ви не померли і на всю громаду не впав гнів. Нехай ваші брати, увесь дім Ізраїля, оплакують спалення, яким вони були спалені Господом. А ви не відходьте від входу в намет свідчення, щоб ви не померли, бо на вас – олія помазання, що від Господа. Й вони вчинили згідно зі словом Мойсея. Господь промовив до Аарона, кажучи: Коли входитимете в намет свідчення чи підходитимете до жертовника, ні ти, ні твої сини, що з тобою, не питимете вина чи міцного напою – і не помрете. Це – вічний закон для ваших поколінь, щоб розрізняти між собою святе і несвяте, нечисте і чисте. І навчиш ізраїльських синів усіх законів, які Господь дав їм через Мойсея. Мойсей сказав Ааронові та Аароновим синам, які залишилися, Елеазарові й Ітамарові: Візьміть хлібну жертву, що залишилася з Господніх вогняних приношень, і споживіть опрісноки біля жертовника. Це є святе святих. Споживіть її у святому місці, бо це – закон тобі й закон твоїм синам із Господніх вогняних приношень; так бо мені звелів Господь. Також грудинку жертви відлучення та лопатку жертви відділення споживіть на святому місці – ти, твої сини і твій дім із тобою, – бо це було дано із жертв спасіння ізраїльських синів як закон тобі і як закон твоїм синам. Люди приноситимуть лопатку жертви відділення і грудинку жертви відлучення з вогняними приношеннями жиру, щоб відлучити як жертву відлучення перед Господом, – і це буде тобі, твоїм синам і твоїм дочкам із тобою як вічний закон, як Господь і звелів Мойсеєві. Мойсей розшукувавf козеня жертви за гріх, та виявилося, що воно було спалене! Тож Мойсей розгнівався на Елеазара й Ітамара, Ааронових синів, які залишилися, кажучи: Чому ви не спожили жертви за гріх на святому місці? Адже це – святе святих! Він дав це вам, щоб спожити, щоб ви усунули гріх громади і звершили за них викуплення перед Господом! Адже його крові не було внесено до святого! Споживатимете його перед Його обличчям, всередині, на святому місці, як Господь мені звелів. Тоді Аарон промовив до Мойсея, кажучи: Якщо вони сьогодні принесли свої жертви за гріх і свої всепалення перед Господом, і мені трапились ці речі, – то якщо я споживу жертви за гріх сьогодні, чи буде це приємне для Господа? Мойсей почув це, і йому сподобалося.

Третя книга Мойсея
Левітів,
Глава 10

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії