Читання 16 жовтня

Читання дня

Євангеліє

Книга родоводу Іiсуса Христа, Сина Давидового, Сина Авраамового.

Авраам родив Ісаака; Ісаак родив Якова; Яків родив Іуду та братів його;

Іуда родив Фареса і Зару від Фамари; Фарес родив Єсрома; Єсром родив Арама;

Арам родив Амінадава; Амінадав родив Наассона; Наассон родив Салмона;

Салмон родив Вооза від Рахави; Вооз родив Овіда від Руфи; Овід родив Ієссея;

Ієссей родив Давида царя; Давид цар родив Соломона від Урієвої;

Соломон родив Ровоама; Ровоам родив Авію; Авія родив Асу;

Аса родив Іосафата; Іосафат родив Іорама; Іорам родив Озію;

Озія родив Іоафама; Іоафам родив Ахаза; Ахаз родив Єзекію;

Єзекія родив Манассію; Манассія родив Амона; Амон родив Іосію;

Іосія родив Іоакима; Іоаким родив Ієхонію та братів його, до переселення вавілонського.

По переселенні вавілонському Ієхонія родив Салафіїля; Салафіїль родив Зоровавеля;

Зоровавель родив Авіуда; Авіуд родив Єліакима; Єліаким родив Азора;

Азор родив Садока; Садок родив Ахіма; Ахім родив Єліуда;

Єліуд родив Єлеазара; Єлеазар родив Матфана; Матфан родив Якова;

Яків родив Йосифа, мужа Марії, від Якої народився Іiсус, ім’я Якому Христос.

Отже, всіх родів від Авраама до Давида чотирнадцять родів; і від Давида до переселення вавілонського чотирнадцять родів; і від переселення вавілонського до Христа чотирнадцять родів.

Різдво Іiсуса Христа було так: по зарученні Матері Його Марії з Йосифом, перш ніж зійтися їм, виявилось, що Вона має в утробі від Духа Святого.

Йосиф же, муж Її, будучи праведним і не бажаючи ославити Її, хотів таємно відпустити Її.

Але коли він помислив це,– ось, Ангел Господній з’явився йому у сні і сказав: Йосифе, сину Давидів! не бійся прийняти Марію, жону твою, бо народжене в Ній є від Духа Святого;

народить же Сина, і наречеш Йому ім’я Іісус; бо Він спасе людей Своїх від гріхів їхніх.

А все це сталося, щоб збулося сказане Господом через пророка, який говорить:

ось, Діва в утробі прийме і народить Сина, і дадуть ім’я Йому Еммануїл, що означає: з нами Бог (Іс. 7, 14).

Прокинувшись, Йосиф зробив, як звелів йому Ангел Господній, і прийняв жону свою,

і не знав Її. І ось Вона народила Сина Свого первенця, і він назвав Його іменем Іісус.

 

Євангеліє від Матфея,
Глава 1

Апостол

Тому ми повинні бути особливо уважні до того, що чули, щоб не відпасти.

Бо коли слово, сповіщене через Ангелів, було тверде, і всякий злочин і непослух одержували справедливу кару,

то як ми уникнемо, не подбавши про таке спасіння, яке, будучи спочатку проповідане Господом, ствердилось у нас тими, хто чув від Нього,

при засвідченні Богом знаменнями і чудесами, та різними силами, і даруванням Духа Святого з Його волі?

Бо не Ангелам Бог підкорив майбутній всесвіт, про який говоримо;

навпаки, хтось десь засвідчив, кажучи: що є чоловік, що Ти пам’ятаєш про нього? або син людський, що Ти відвідуєш його?

Небагато Ти принизив його перед Ангелами; славою і честю вінчав його і поставив його над ділами рук Твоїх,

усе покорив під ноги його (Пс. 8,5–7). Коли ж підкорив йому все, то не лишив нічого непідкореним йому. Нині ж ще не бачимо, щоб усе було йому підкорене;

але бачимо, що за перетерплення смерті увінчаний славою і честю Іісус, Котрий небагато був принижений перед Ангелами, щоб Йому за благодаттю Божою зазнати смерті за всіх.

Бо належало, щоб Той, для Котрого все і від Котрого все, Того, Хто приводить багатьох синів у славу, вождя спасіння їх зробив довершеним через страждання.

Адже і освячуючий і освячувані, всі – від Єдиного; тому Він не соромиться називати їх братами, кажучи:

сповіщу ім’я Твоє браттям Моїм, посеред церкви оспіваю Тебе (Пс. 21,23).

І ще: Я буду надіятись на Нього. І ще: ось Я і діти, котрих дав Мені Бог (Іс. 8,17–18).

14 А як діти причетні плоті і крові, то і Він також прийняв те ж саме, щоб смертю позбавити сили того, хто має державу смерті, тобто диявола,

і визволити тих, котрі страхом смерті все життя трималися в рабстві.

Бо не Ангелів приймає Він, але приймає сім’я Авраамове.

Тому Він повинен був у всьому уподібнитися браттям, щоб бути милостивим і вірним первосвященником перед Богом, для умилостивлення за гріхи народу.

Бо як Сам Він перетерпів, бувши спокушеним, то може й спокушуваним допомогти.

 

Послання до євреїв святого апостола Павла,

Глава 2

Старий Заповіт

Ось родовід Ісава (тобто Едома). Ісав узяв собі дружин з-поміж дочок ханаанських: Аду, дочку Елона-хетa, і Олівему, дочку Ани, сина Севеґона, – евейця; і Васемату, дочку Ізмаїла, Навайотову сестру. Ада народила Ісавові Еліфаза, а Васемат народила Раґуїла; Олівема ж народила Єуса, Єґлома і Корея. Це – сини Ісава, які народилися в нього в Ханаанській землі.

Ісав узяв своїх дружин, синів, дочок і всіх людей зі свого дому, все майно, всю худобу і все, що придбав, і все, що набув у Ханаанській землі, й пішов з Ханаанської землі від обличчя свого брата Якова. Тому що їхнє майно було надто велике, щоб їм жити разом: земля, де вони перебували, не могла вмістити їх через велику кількість їхнього майна. І поселився Ісав на горі Сеїр (Ісав – це Едом).

Ось родовід Ісава, прародича едомців, на горі Сеїр, – ось імена синів Ісавових: Еліфаз, син Ади, дружини Ісава, і Раґуїл, син Васемати, дружини Ісава. Були в Еліфаза сини: Теман, Омар, Софар, Готом і Кенез. Тамна ж була наложницею Еліфаза, Ісавового сина; вона народила Еліфазові Амалика. Це – сини Ади, дружини Ісава. А це сини Раґуїла: Нахот, Заре, Соме і Мозе. Це були сини Васемати, Ісавової дружини. А ці були синами Ісавової дружини Олівеми, дочки Ани, Севеґонового сина: вона народила Ісаву Єуса, Єґлома і Корея. А це – князі, сини Ісава: Сини Еліфаза, первенця Ісава: князь Теман, князь Омар, князь Софар, князь Кенез, князь Корей, князь Ґотом, князь Амалик. Це – князі Еліфаза в Ідумейській землі. Вони – сини Ади. А ось сини Раґуїла, Ісавового сина: князь Нахот, князь Заре, князь Соме, князь Мозе. Це – князі Раґуїла в Едомській землі. Вони – сини Васемати, Ісавової дружини. А оце сини Олівеми, Ісавової дружини: князь Єус, князь Єґлом, князь Корей. Це – князі Олівеми. Ось сини Ісавові та їхні князі. Це – сини Едома.

А ось сини Сеїра, хорейця, мешканця тієї землі: Лотан, Совал, Севеґон, Ана, Дисон, Асар і Рісон; це – князі хорейця, сина Сеїра, які в Едомській землі. А сини Лотана: Хорі та Еман; сестра ж Лотана – Тамна. А ось сини Совалові: Ґолон, Манахат, Ґевил, Соф і Онам. А це – сини Севеґона: Ає і Онан, – він же Онас, який знайшов Яміна в пустелі, коли пас волів свого батька Севеґона. А ось Анині діти: Дисон і Анина дочка, Олівема. А ось сини Дисона: Амада, Асван, Єтран і Харан. А це – Асарові сини: Валаан, Зукам, Йоикам і Укан. Це – сини Рісонові: Ос і Арам. Ось князі Хорея: князь Лотан, князь Совал, князь Севеґон, князь Ана, князь Дисон, князь Асар, князь Рісон. Це – князі Хорея в їхніх володіннях у Едомській землі.

А ось царі, які царювали в Едомі, перш ніж зацарював цар у Ізраїлі. Царював у Едомі Вала, син Веора, а назва його міста – Денава. Та Вала помер, і зацарював замість нього Йовав, син Зари з Восори. Помер Йовав, а замість нього зацарював Асом із землі теманців. І помер Асом, а замість нього зацарював Адад, син Варада, котрий побив Мадіама на рівнині Моава; назва його міста – Ґетем. Помер Адад, а замість нього зацарював Самала з Масеки. Помер Самала, а замість нього зацарював Саул з Роовота, що біля ріки. Помер Саул, а замість нього зацарював Валаенон, син Аховора. Помер Валаенон, Аховорів син, а замість нього зацарював Адад, син Варада; назва його міста – Фоґор, а ім’я його дружини – Метевеїл: це дочка Матрета, сина Мезоова.

А це імена Ісавових князів – за їхніми племенами, в їхніх місцях, у їхніх границях і в їхніх народах: князь Тамна, князь Ґола, князь Єтер, князь Олівемас, князь Ілас, князь Фінон, князь Кенез, князь Теман, князь Мазар, князь Меґедіїл, князь Зофоїн. Це – князі Едома в місці свого проживання на землі, яку вони одержали у володіння. Це – Ісав, прабатько едомців.

 

Книга Буття,

Глава 36.

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії