Читання 20 вересня

Читання дня

Євангеліє

Був же чоловік з фарисеїв, на ім’я Никодим, із начальників іудейських.

Він вночі прийшов до Іісуса і сказав Йому: Равві! ми знаємо, що Ти Учитель, Який прийшов від Бога; бо таких чудес, які Ти твориш, ніхто не може творити, якщо не буде з ним Бог.

Іісус сказав йому у відповідь: істинно, істинно кажу тобі, якщо хто не народиться звище, не може бачити Царства Божого.

Никодим говорить Йому: як може людина родитися, будучи старою? хіба вона може вдруге ввійти в утробу матері своєї і народитися?

Іісус відповів: істинно, істинно кажу тобі, якщо хто не народиться від води і Духа, не може увійти в Царство Боже.

Народжене від плоті є плоть, а народжене від Духа є дух.

Не дивуйся тому, що Я сказав тобі: треба вам родитися звище.

Дух дихає, де хоче, і голос його чуєш, але не знаєш, звідки він приходить і куди йде: так буває з кожною людиною, народженою від Духа.

Никодим сказав Йому у відповідь: як це може бути?

Іісус відповів йому і сказав: ти – учитель Ізраїлів, і чи цього не знаєш?

Істинно, істинно кажу тобі: Ми говоримо про те, що знаємо, і свідчимо про те, що бачили, а ви свідчення Нашого не приймаєте.

Якщо Я сказав вам про земне і ви не вірите, то як повірите, коли буду говорити вам про небесне?

Ніхто не сходив на небо, тільки Той, Хто зійшов з небес, Син Людський, Сущий на небесах.

І як Мойсей возніс змія в пустині, так належить піднесеному бути Синові Людському,

щоб кожен, хто вірує в Нього, не загинув, а мав життя вічне.

Бо так полюбив Бог світ, що віддав Сина Свого Єдинородного, щоб усякий, хто вірує в Нього, не загинув, а мав життя вічне.

Бо не послав Бог Сина Свого в світ, щоб судити світ, а щоб світ був спасений через Нього.

Віруючий в Нього не буде осуджений, а невіруючий уже осуджений, бо не увірував в ім’я Єдинородного Сина Божого.

Суд полягає в тому, що світло прийшло у світ, а люди полюбили темряву більше, ніж світло, бо діла їхні були злі;

бо кожен, хто чинить зло, ненавидить світло і не йде до світла, щоб не викрились діла його, бо вони злі,

а хто поступає по правді, йде до світла, щоб відкрились діла його, бо вони творені в Бозі.

Після цього прийшов Іісус з учнями Своїми в Іудейську землю, і там жив з ними і хрестив.

Іоанн же хрестив в Єноні, поблизу Салима, бо там було багато води; і приходили туди і хрестилися,

бо Іоанн ще не був ув’язнений в темницю.

Тоді виникла суперечка учнів Іоанна з іудеями про очищення.

І прийшли до Іоанна і сказали йому: равві! Той, Котрий був з тобою по той бік Іордана, про Якого ти свідчив, ось Він хрестить, і всі йдуть до Нього.

Іоанн сказав у відповідь: не може людина приймати на себе нічого, якщо не буде дано їй з неба.

Ви самі мені свідки в тому, що я сказав: я не Христос, але я посланий перед Ним.

Хто має наречену, той наречений, а друг нареченого, стоячи і слухаючи його, радістю радіє, чуючи голос нареченого. Отже, ця радість моя сповнилась.

Йому належить рости, а мені умалятися.

Хто з неба приходить, над усіма є, а хто від землі – земний і є і поземному говорить; Хто з неба приходить, є вище всіх,

і що Він бачив і чув, про те й свідчить; і свідчення Його ніхто не приймає.

Хто прийняв Його свідчення, той ствердив, що Бог є істинний,

бо Той, Котрого послав Бог, говорить слова Божі; бо не мірою дає Бог Духа.

Отець любить Сина і все дав у руки Його.

Віруючий в Сина має життя вічне, а невіруючий в Сина не побачить життя, а гнів Божий перебуває на ньому.

 

Євангеліє від Іоанна,

Глава 3

Апостол

Про часи ж і строки, браття, нема потреби вам писати,

бо ви самі достовірно знаєте, що день Господній так прийде, як злодій уночі.

Бо коли говоритимуть: мир і безпека, тоді несподівано спаде на них погибель, подібно як муки родів приходять на ту, що має в утробі, і не уникнуть.

Але ви, браття, не в темряві, щоб день застав вас, як злодій;

бо всі ви – сини світла і сини дня: ми – не сини ночі, ні темряви.

Отже, не будемо спати, як і інші, а будемо пильнувати і трезвитись.

Бо ті, що сплять, вночі сплять, і ті, що упиваються, вночі упиваються.

Ми ж, будучи синами дня, будьмо тверезі, одягнувшись у броню віри й любові та в шолом надії спасіння,

тому що Бог визначив нас не для гніву, а на одержання спасіння через Господа нашого Іісуса Христа,

Котрий помер за нас, щоб ми, чи пильнуємо, чи спимо, жили разом з Ним.

Тому втішайте один одного і повчайте один одного, як ви і робите.

Просимо ж вас, браття, поважати тих, що трудяться у вас, і предстоятелів ваших у Господі, і тих, що наставляють вас,

і шанувати їх з великою любов’ю за діло їхнє; будьте в мирі між собою.

Благаємо вас також, браття, наставляйте на розум безчинних, втішайте малодушних, підтримуйте слабких, будьте довготерпеливі до всіх.

Пильнуйте, щоб хто кому не відплачував злом за зло; але завжди дбайте про добро один одному і всім.

Завжди радійте.

Безперестанно моліться.

За все дякуйте: бо така про вас воля Божа у Христі Іісусі.

Духа не вгашайте.

Пророцтва не зневажайте.

Все досліджуйте, доброго держіться.

Утримуйтесь від усякого роду зла.

Сам же Бог миру хай освятить вас у всій повноті, і ваш дух і душа і тіло у всій цілості хай збережеться непорочно на пришестя Господа нашого Іісуса Христа.

Вірний, Хто прикликує вас, Котрий і сотворить це.

Браття! моліться за нас.

Вітайте всіх братів цілуванням святим.

Заклинаю вас Господом прочитати це послання всім святим браттям.

Благодать Господа нашого Іісуса Христа з вами. Амінь.

 

Перше послання до фессалонікійців святого апостола Павла,

Глава 5

Старий Заповіт

Ось родовід синів Ноя: Сима, Хама і Яфета. У них після потопу народилися сини.

Яфетові сини: Ґамер, Маґоґ, Мадай, Йован, Еліса, Товел, Мосох і Тірас. Ґамерові сини: Асханаз, Ріфат і Торґама. Йованові сини: Еліса і Тарсіс, кітійці та родійці. З них відокремилися острови народів у їхній землі – кожний за мовою у своїх племенах і у своїх народах.

Сини Хама: Хус і Месраїм, Фуд і Ханаан. Сини Хуса: Сава, Евіла, Савата, Реґма і Саваката. Сини Реґми: Сава і Дадан. А Хус породив Неврода. Він дав початок велетням на землі. Він був велетнем-мисливцем перед Господом Богом. Тому-то й говорять: Як Неврод – велетень-мисливець перед Господом. А початком його царства були: Вавилон, Орех, Архад і Халанне в Сеннаарській землі. З тієї землі вийшов Ассур і заснував Ніневію, місто Роовот, Калах і Дасем, що між Ніневією та Калахом, – це велике місто. А Месраїм дав початок лудиїмцям, енеметиїмцям, лавиїмцям, нефталиїмцям, патросониїмцям, хаслониїмцям, звідки вийшли филистимці, та кафторійцям. Ханаан же породив Сидона, первородного, і Хета, Євусея, Аморея, Ґерґесея, Евея, Арукея, Асенея, Арадія, Самарея і Аматі. І після цього розсіялися племена ханаанців. А кордони ханаанців простягалися від Сидона аж до Ґерар й Ґази, сягали до Содома і Гоморри, до Адми і Севоїма – аж до Ласа. Оце сини Хама – за їхніми племенами і за мовами їхніми – за їхніми землями та за їхніми народами.

І в Сима, батька всіх синів Еверових, старшого брата Яфета, – в нього також народилися сини. Ось Симові сини: Елам, Ассур, Арфаксад, Луд, Арам і Каїнан. А сини Арама: Ос, Ул, Ґатер і Мосох. Арфаксад же породив Каїнана, і Каїнан породив Салу, Сала породив Евера. А в Евера народилося двоє синів: ім’я одного – Фалек, бо в його дні поділилася земля; ім’я ж його брата – Єктан. А Єктан породив Елмодада, Салефа, Асармота, Яраха, і Одорру, Айзила, Деклу, Авімеїла, Савева, Уфіра, Евілу і Йовава. Всі вони – сини Єктана. Їхнє поселення простягалося від Масси до Софира – східної гори. Це – сини Сима: за їхніми племенами, за їхніми мовами, за їхніми землями та за їхніми народами.

Це племена синів Ноя – за їхніми поколіннями, за їхніми народами. Від них після потопу розсіялися острови народів на землі.

 

Книга Буття ,

Глава 10.

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії