Читання 26 серпня

Читання дня

Євангеліє

Коли Він скінчив усі слова Свої до народу, що слухав Його, то увійшов у Капернаум.

У одного сотника був хворий при смерті слуга, яким він дорожив.

Почувши про Іісуса, він послав до Нього старійшин іудейських просити Його, щоб прийшов зцілити слугу його.

І вони, прийшовши до Іісуса, щиро благали Його, кажучи: він достойний, щоб Ти зробив для нього це,

бо любить народ наш і збудував нам синагогу.

Іісус пішов з ними. І коли Він був уже недалеко від дому, сотник послав до Нього друзів сказати Йому: Господи! не трудись, бо я недостойний, щоб Ти під покрівлю мою увійшов;

тому і самого себе не вважаю я достойним прийти до Тебе; а скажи тільки слово, і одужає слуга мій.

Бо я і підвладний чоловік, але маючи під собою воїнів, кажу одному: йди, і він іде; і другому: прийди, і приходить; і слузі моєму: роби те, і робить.

Почувши це, Іісус здивувався йому і, повернувшись, сказав до народу, що йшов за Ним: кажу вам, що навіть в Ізраїлі Я не знайшов такої віри.

Посланці, повернувшись в дім, знайшли хворого слугу здоровим. 

Після цього Іісус пішов до міста, що зветься Наїн; і з Ним йшло багато учнів Його і безліч народу.

Коли ж Він підійшов до воріт міста, якраз виносили померлого, єдиного сина у матері, а вона була вдова; і чимало народу йшло з нею з міста.

Побачивши її, Господь змилосердився над нею і сказав їй: не плач.

І, підійшовши, доторкнувся до одра; ті, що несли, зупинилися, і Він сказав: юначе! тобі кажу, встань!

Мертвий, піднявшись, сів і почав говорити; і віддав його Іісус матері його.

І всіх охопив страх і славили Бога, кажучи: великий пророк з’явився між нами, і Бог відвідав народ Свій.

Така чутка про Нього розійшлася по всій Іудеї і по всьому тому краю.

І сповістили про все те Іоанна учні його.

Іоанн, прикликавши двох з учнів своїх, послав до Іісуса спитати: чи Ти Той, Котрий має прийти, чи іншого нам чекати?

Вони, прийшовши до Іісуса, сказали: Іоанн Хреститель послав нас до Тебе спитати: чи Ти Той, Котрий має прийти, чи іншого нам чекати?

А в той час Він зцілив багатьох від хвороб і недугів і від злих духів, і багатьом сліпим дарував зір.

І сказав їм Іісус у відповідь: підіть, розкажіть Іоаннові, що ви бачили і чули: сліпі прозрівають, криві ходять, прокажені очищаються, глухі чують, мертві воскресають, убогі благовіствують;

і блаженний той, хто не спокуситься про Мене!

А як відійшли послані Іоанном, Він почав говорити народові про Іоанна: на що ходили ви дивитися в пустиню? чи на тростину, що вітер колише?

На кого ходили дивитися? Чи на людину, одягнену в м’який одяг? Але ті, що одягаються пишно та живуть у розкошах, знаходяться в царських палацах.

На що ж ви ходили дивитися? на пророка? Так, кажу вам, і більше, ніж на пророка.

Це той, про кого написано: ось, Я посилаю Ангела Мого перед лицем Твоїм, котрий приготує путь Твій перед Тобою (Мал. 3,1).

Бо кажу вам: з народжених жінками нема жодного пророка, більшого за Іоанна Хрестителя, але менший в Царстві Божому більший за нього.

І весь народ, що слухав Його, та митарі воздали славу Богові, охрестившись хрещенням Іоанновим;

а фарисеї і законники відкинули волю Божу про себе,  не хрестившись від нього.

Тоді Господь сказав: кому уподібню людей роду цього? і до кого вони подібні?

Вони подібні до дітей, що сидять на вулиці, кличуть один одного і кажуть: ми грали вам на сопілці, а ви не танцювали; ми співали вам жалібних пісень, і ви не плакали.

Бо прийшов Іоанн Хреститель: ні хліба не їсть, ні вина не п’є; і говорите: в ньому біс.

Прийшов Син Людський: їсть і п’є; і говорите: ось чоловік, Який любить їсти і пити вино, друг митарям і грішникам.

І виправдана премудрість всіма дітьми своїми*.

Один з фарисеїв просив Його, щоб вкусив з ним їжі, і Він, прийшовши в дім фарисея, возліг.

І ось, жінка з того міста, яка була грішницею, довідавшись, що Він перебуває в домі фарисея, принесла алавастрову посудину з миром

і, припавши до ніг Його ззаду, плачучи, почала обливати ноги Його слізьми і обтирати волоссям голови своєї, цілувала ноги Його і мастила миром.

Фарисей же, що запросив Його, побачивши це, сказав сам у собі: якби Він був пророк, то знав би, хто і яка жінка доторкається до Нього, бо вона грішниця.

Звернувшись до нього, Іісус сказав: Симоне! Я маю щось сказати тобі. Він же говорить: кажи, Вчителю.

Іісус сказав: у одного лихваря було два боржники: один винен був п’ятсот динаріїв, а другий п’ятдесят,

та коли вони не мали чим віддати, він простив обом. Скажи ж, котрий з них більше полюбить його?

Симон відповідав: думаю, що той, котрому більше простив. Він сказав: правильно ти розсудив.

І, повернувшись до жінки, сказав Симонові: чи бачиш цю жінку? Я прийшов у дім твій, і ти не дав Мені води на ноги, а вона слізьми облила ноги Мої і волоссям голови своєї обтерла;

ти цілування не дав Мені, а вона, відколи Я прийшов, не перестає цілувати ноги Мої;

Ти оливою не помастив голови Моєї, вона ж миром намастила ноги Мої.

А тому кажу тобі: прощається багато гріхів її за те, що вона полюбила багато, а кому мало прощається, той мало любить.

Їй же сказав: прощаються тобі гріхи.

Ті, що возлежали з Ним, почали говорити про себе: хто Він, що й гріхи прощає?

Він же сказав жінці: віра твоя спасла тебе, йди з миром.

 

Євангеліє від Луки,

Глава 7

Апостол

Отож стійте у свободі, яку дарував нам Христос і не підпадайте знову під ярмо рабства.

Ось я, Павел, кажу вам: якщо ви обрізуєтесь, не буде вам ніякої користі від Христа.

Знову я свідчу кожному чоловікові, який обрізується, що він повинен виконувати весь закон.

Ви, що виправдовуєтеся законом, лишилися без Христа, відпали від благодаті,

а ми духом чекаємо і сподіваємось праведності від віри.

Бо в Христі Іісусі не має сили ні обрізання, ні необрізання, а віра, яка діє любов’ю.

Ви йшли добре; хто зупинив вас, щоб ви не підкорялись істині?

Таке переконання не від Того, Хто покликав вас.

Мала закваска заквашує все тісто.

Я впевнений про вас у Господі, що ви не будете мислити інакше; а той, хто бентежить вас, хто б він не був, понесе на собі осудження.

Браття, за що ж гонять мене, якщо я і тепер проповідую обрізання? Тоді припинилася б спокуса хреста.

О, якби видалені були ті, що підбурюють вас!

До свободи ви покликані, браття, тільки щоб свобода ваша не стала приводом для догоджання плоті, але любов’ю служіть один одному.

Бо весь закон в одному слові міститься: люби ближнього твого, як самого себе (Лев. 19,18).

Коли ж ви один одного гризете і з’їдаєте, стережіться, щоб ви не знищили один одного.

Я говорю: духом живіть, і похоті плотські не чиніть;

бо плоть* бажає противного духові, а дух – противного плоті: вони одне одному противляться, так що ви не те робите, чого хотіли б.

Якщо ж ви водитесь духом, то ви не під законом.

Діла плотські відомі: це –перелюб, блуд, нечистота, непотрібство,

ідолослужіння, чародійство, ворожнеча, чвари, заздрість, гнів, розбрат, незгоди (спокуси), єресі,

ненависть, вбивства, пияцтво, безчинство і тому подібне. Попереджаю вас, як і раніше попереджав, що ті, хто так роблять, Царства Божого не успадкують.

Плід же духа є: любов, радість, мир, довготерпіння, благість, милосердя, віра,

лагідність, стриманість. На таких нема закону.

Але ті, котрі Христові, плоть свою розп’яли з пристрастями й похотями.

Якщо ми живемо духом, то за духом повинні й діяти.

Не будемо марнославні, один одного дратувати, один одному заздрити.

 

Послання до галатів святого апостола Павла,

Глава 5

Старий Заповіт

Помилуй нас, Владико, Боже всіх, і накинь Твій страх на всі народи.

 Підніми Твою руку на чужі народи, і хай побачать Твою силу.

Як Ти перед ними освятився в нас, так перед нами звеличся в них.

І нехай Тебе пізнають, як і ми пізнали, що немає Бога, крім Тебе, Господи.

Обнови знаки і зміни чуда, прослав руку і праве рамено.

Підведи гнів і вилий лють, вигуби противника і знищ ворога.

Приспіши час і згадай клятву, і хай визнаються Твоїй величності.

Гнівом вогню нехай буде пожертий той, хто спасається, і ті, що чинять зло Твоєму народові, хай знайдуть вигублення.

Розбий голови володарів ворогів, що говорять: Немає нікого, за винятком нас.

 Збери всі племена Якова і дай їм спадок, як було на початку.

 Господи, помилуй народ, що названий Твоїм Іменем, і Ізраїль, якого Ти зробив первенцем.

 Помилуй місто Твого освячення, Єрусалим, місце Твого спочинку.

 Наповни Сіон Твоїми святощами і Твій храм – Твоєю славою.

 Дай свідчення тим Твоїм творінням, що від початку, і підніми ті пророцтва, що у Твоє Ім’я.

 Дай винагороду тим, що Тебе терплять, і Твої пророки хай будуть вірні.

 Господи, вислухай благання Твоїх рабів, Твій народ за милосердя,

 і хай пізнають усі ті, що на землі, що Ти є Господь, Бог вічний.

 Живіт їсть усяку їжу, а є їжа краща за їжу.

 Горло куштує їжу лову, так розумне серце перевіряє неправдиві слова.

 Звихнене серце видасть смуток, і дуже досвідчена людина йому віддасть.

 Жінка прийме всякого мужчину, а є дочка краща від дочки.

 Краса жінки веселить обличчя і перевищує всяке бажання чоловіка.

 Якщо є на її язику милосердя і лагідність, то її чоловік не є як людські сини.

 Хто придбає жінку, той починає маєток, має помічника, як він, і стовп спочинку.

 Де немає огорожі, майно буде розграбоване. І де немає жінки, чоловік зітхатиме, блукаючи.

 Бо хто повірить добре озброєному розбійникові, що переходить з міста до міста?

 Так і з чоловіком, що не має гнізда, і поселяється, де лише побачить.

 

Книга мудрості Ісуса,  сина Сираха, глава 36.

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії