Читання 21 серпня

Читання дня

Євангеліє

У п’ятнадцятий же рік правління Тиверія кесаря, коли Понтій Пілат правив в Іудеї, Ірод був четвертовладником у Галілеї, Филип, брат його, був четвертовладником в Ітуреї і Трахонітському краї, а Лісаній був четвертовладником в Авілінеї,

за первосвященників Анни і Каіафи, було слово Боже до Іоанна, сина Захарії, в пустині.

І він проходив по всій околиці Іорданській, проповідуючи хрещення покаяння для прощення гріхів,

як написано в книзі слів пророка Ісаії, котрий говорить: глас вопіющого в пустині: приготуйте путь Господу, прямими зробіть стезі Йому;

кожна долина хай наповниться і всяка гора і горб знизяться, і стануть кривизни прямими, і вибоїсті дороги рівними;

і побачить всяка плоть спасіння Боже (Іс. 40,3–5).

Іоанн говорив народові, що приходив хреститися від нього: породження єхиднині! хто навчив вас втікати від майбутнього гніву?

Сотворіть же достойні плоди покаяння, і не думайте говорити в собі: отець у нас Авраам, бо кажу вам, що Бог з каміння цього може сотворити дітей Авраамові.

Вже й сокира біля кореня дерев лежить: всяке дерево, що не приносить доброго плоду, зрубують і кидають у вогонь.

І питав його народ: що ж нам робити?

Він сказав їм у відповідь: у кого дві одежі, той дай тому, хто не має, і в кого є їжа, роби те саме.

Прийшли і митарі хреститися і сказали йому: учителю, що нам робити?

Він відповідав їм: нічого не вимагайте більше того, що призначено вам.

Питали його також і воїни: а що нам робити? І сказав їм: нікого не кривдіть, не обмовляйте і задовольняйтеся платою вашою.

Коли ж народ чекав і всі думали в серцях своїх про Іоанна, чи не Христос він,–

Іоанн усім відповідав: я хрещу вас водою, але йде Сильніший за мене, у Котрого я недостойний розв’язати ремінь взуття; Він хреститиме вас Духом Святим і вогнем.

Лопата Його в руці Його, і Він очистить тік Свій і збере пшеницю в засіки Свої, а солому спалить вогнем невгасимим.

І багато іншого благовіствував він народові, повчаючи його.

Ірод же, четвертовладник, якого Іоанн докоряв за Іродіаду, жінку брата його, і за все, що зробив Ірод лихого,

додав до всього іншого і те, що ув’язнив Іоанна в темницю.

Коли ж хрестився весь народ, і Іісус, охрестившись, молився, розкрилося небо,

і Дух Святий зійшов на Нього в тілесному вигляді, як голуб; і був голос з неба, Який говорив: Ти Син Мій Улюблений; в Тобі Моє благовоління!

Іісус, починаючи Своє служіння, був років тридцяти, і був, як думали, син Йосифів, Іліїв,

Матфатів, Левіїв, Мелхіїв, Іаннаїв, Йосифів,

Маттафіїв, Амосів, Наумів, Еслімів, Наггеїв,

Маафів, Маттафіїв, Семеіїв, Йосифів, Іудин,

Іоаннанів, Рисаїв, Зоровавелів, Салафіїлів, Ниріїв,

Мелхіїв, Аддіїв, Косамів, Елмодамів, Ірів,

Іосіїв, Єлієзерів, Іорімів, Матфатів, Левіїв,

Симеонів, Іудин, Йосифів, Іонанів, Єліакимів,

Мелеаїв, Маїнанів, Маттафаїв, Нафанів, Давидів,

Ієссеїв, Овідів, Воозів, Салмонів, Наассонів,

Амінадавів, Арамів, Єсромів, Фаресів, Іудин,

Яковів, Ісааків, Авраамів, Фаррин, Нахорів,

Серухів, Рагавів, Фалеків, Єверів, Салинів,

Каїнанів, Арфаксадів, Симів, Ноїв, Ламехів,

Мафусалів, Єнохів, Іаредів, Малелеїлів, Каїнанів,

Єносів, Сифів, Адамів, Божий.

 

Євангеліє від Луки,

Глава 3

Апостол

Павел Апостол, вибраний не людьми, і не через людину, а Іісусом Христом і Богом Отцем, Котрий воскресив Його з мертвих,

і вся братія, яка зі мною,– церквам Галатійським:

благодать вам і мир від Бога Отця і Господа нашого Іісуса Христа,

Котрий віддав Себе Самого за гріхи наші, щоб визволити нас від нинішнього лукавого віку, з волі Бога і Отця нашого;

Йому слава на віки вічні. Амінь.

Дивуюся, що від того, що покликало вас благодаттю Христовою, ви так скоро переходите до іншого благовіствування,

яке, зрештою, не інше, а тільки є люди, що бентежать вас і хочуть спотворити благовіствування Христове.

Та коли б навіть ми або Ангел з неба став благовіствувати вам не те, що ми вам благовіствували, хай буде анафема.

Як ми раніше казали, так і тепер ще говорю: хто благовіствує вам не те, що ви прийняли, хай буде анафема.

Чи в людей я шукаю тепер благовоління, чи у Бога? чи людям я прагну догоджати? Якби я і нині догоджав людям, то не був би рабом Христовим.

Сповіщаю ж вам, браття, що Євангеліє, яке я благовіствував, не є людське;

бо я прийняв його і навчився не від людини, а через одкровення Іісуса Христа.

Ви чули про мій попередній спосіб життя в іудействі, що я жорстоко гонив Церкву Божу та спустошував її,

і досягав успіхів в іудействі більше за багатьох ровесників у моєму роду, будучи надмірним ревнителем батьківських моїх передань.

Коли ж Бог, Котрий вибрав мене від утроби матері моєї і покликав благодаттю Своєю, благоволив

відкрити в мені Сина Свого, щоб я благовіствував Його язичникам,– я не став тоді ж радитися з плоттю і кров’ю,

і не пішов в Ієрусалим до тих, що стали Апостолами раніше за мене, а пішов до Аравії, і знову повернувся в Дамаск.

Потім, через три роки, пішов я до Ієрусалима побачити Петра і пробув у нього днів п’ятнадцять.

Іншого з Апостолів я не бачив нікого, крім Якова, брата Господнього.

А в тому, що пишу вам, перед Богом, не обманюю.

Потім я пішов до країн Сірії та Кілікії.

Церквам Христовим в Іудеї я особисто не був відомий,

вони лише чули, що той, хто гонив їх колись, тепер благовіствує віру, яку раніше знищував,– і славили Бога за мене.

 

Послання до галатів святого апостола Павла,

Глава 1

Старий Заповіт

Неспання ради багатства розтоплює тіло, і турбота про нього відганяє сон.

Журба неспання відкладає дрімоту, і тяжка хвороба відбирає сон.

Багатий потрудився в збиранні майна – і в спочинку наповняється своїми стравами.

Бідний потрудився в бідноті життя – і в спочинку буває в нужді.

Хто любить золото, не виправдається, і хто женеться за тлінням, у них заблукає.

Численні віддалися на падіння через золото, і їхня руїна була перед їхнім обличчям.

Воно – дерево спотикання для тих, що йому служать, і кожний безумний загине в ньому.

Блаженний багатий, що знайдеться незаплямований, і що не пішов за золотом.

Хто він? Ми назвемо його блаженним, бо він зробив дивовижне у твоєму народі.

 Хто був ним випробуваний і спасся? І буде йому на похвалу. Хто міг переступити, і не переступив, і зробити зло, та не зробив?

 Через це скріпиться його добро, і церква визнає його милостині.

 Ти сів при великому столі? Не відкрий твого горла щодо нього і не говори: Багато того, що на ньому.

 Згадай, що зле око – погане. Що зі створеного гірше за око? Через це сльозить з усякого обличчя.

 Не простягни руку, куди тільки поглянеш, і не стискайся з ним у посудині.

 Стримай те, що ближнього, з власного досвіду та в усякому ділі будь розумний.

 Їж, як людина, те, що тобі поставлене, і не пожирай, щоб ти не був зненавиджений.

 Спинися перший задля доброї поведінки і не будь ненаситним, щоби часом ти не спотикнувся.

 І якщо ти сів між багатьма, то не простягай твою руку першим з них.

 Для вихованої людини достатньо мало, і на твоєму лежаку тяжко не дихай.

 Здоровий сон – у поміркованій мірі: він устав вранці, і його душа з ним. Труд неспання, блювання і перекидання – для ненаситної людини.

 І якщо тебе змушено їсти, вставши, виблюй геть, і спочинеш.

 Послухай мене, дитино, і не погорди мною, і в кінці знайдеш мої слова. У всіх твоїх ділах будь кмітливий, і тебе не зустріне жодна хвороба.

 Щедрого на хліб уста поблагословлять, і вірне свідчення його краси.

 На поганого в хлібах скаржиться місто, і тверде свідчення його злоби.

 Не будь мужній у вині, бо вино знищило багатьох.

 Піч випробовує залізо в запіканню, так серце випробовує вино в бійці гордих.

 Вино для людей прирівнюється до життя, якщо його п’єш в міру. Яке життя, коли бракує вина? І воно від початку створене для веселості.

 Радість серця і веселість душі – вино, що п’ється в часі у відповідній мірі.

 Гіркота для душі – багато вина, що п’ється в гніві та спотиканні.

 П’янство множить гнів безумного на спотикання, зменшуючи силу і додаючи рани.

 На бенкеті вина не картай ближнього і не зневажай його в його веселості. Не викажи йому слово погорди і не засмути його вимогами.

 

Книга мудрості Ісуса,  сина Сираха, глава 31.

© Українське Біблійне Товариство, 2011, переклад Біблії